Am testat executive-ul hibrid al momentului: Lexus GS 450h F-Sport

Autor: Oraan Mărculescu 24 iun. 2012 Test drive

Noul Lexus GS 450h păstrează, după cum spuneam, ideea tehnologică a predecesorului său: ajuns la a doua generaţie, sistemul Lexus Hybrid Drive presupune un motor V6 de 3,5 litri, cu injecţie directă pe benzină şi ciclu de funcţionare Atkinson, având o putere maximă de 292 CP, un motor electric de 147 kW (200 CP), un generator electric şi o baterie NiMh.

Lexus GS 450h combina un motor electric cu un V6 de 3,5 litri, puterea totala fiind de 345 CP

Puterea maximă a sistemului hibrid ajunge la 345 CP, fiind transmisă roţilor spate printr-o cutie de viteze cu variaţie continuă CVT. Iar pachetul F-Sport vine cu alte delicatese tehnice: sistemul Lexus Dynamic Handling, având direcţie cu raport de demultiplicare variabil şi punte spate viratoare (Dynamic Rear Steering), combinat cu sistemul de management al dinamicii VDIM şi susensia adaptivă AVS.

Adică un meniu care promite un comportament entuziasmant, mai ales că de la butonul rotativ Drive Mode, de pe tunelul central, se pot alege şi programele „Sport” şi „Sport+”, care modifică modul de răspuns al motorului şi funcţionarea direcţiei ori a suspensiilor adaptive. La care mai adaug faptul că pe volan există două clapete de „+” şi „-„, pentru schimbarea secvenţială a treptelor.

Lexus GS 450h F-Sport este un sedan executive potent si placut de condus

Încă de la pornirea motorului, impresia pe care o comunică Lexus GS 450h este de forţă. Nu brută, dar e evident că eşti la volanul unei maşini de 300 CP. Chiar şi când selectorul Drive Mode este pe modul „Normal”, maşina răspunde prompt la acceleraţie, ba chiar se poate spune că sound-ul este, în sfârşit, foarte reuşit pentru maşinile Lexus (recunoscute în special pentru silenţiozitate).

Sistemul hibrid face din Lexus GS 450h o maşină rapidă, e clar, la viteză mare având tot timpul o rezervă de putere suficientă pentru ca reprizele să permită depăşiri fulminante. Atâta doar că, datorită cutiei CVT, urcarea în ture este constantă o dată cu creşterea vitezei, lipsind zvâcurile de la schimbarea treptelor din cazul altor cutii automate. Doar când foloseşti padelele de pe volan te poţi bucura de o foarte uşoară senzaţie de „pumni în stomac”, timpul de schimbare a „treptelor” fiind doar normal.

Puntea spate directoare din pachetul F-Sport ii confera agilitate lui Lexus GS 450h in curbe

Ingredientul minune este, fără doar şi poate, puntea spate directoare: până la viteza de 80 km/h, roţile spate virează în sens invers faţă de cele din faţă, iar peste această viteză roţile spate virează în acelaşi sens cu roţile din faţă. În plus, acest sistem ajută reducerea demultiplicării, deci volanul are nevoie de 2,2 rotiri faţă de 2,8 pentru bracarea completă.

În practică, Lexus GS 450h F-Sport demonstrează o bună precizie în virajele rapide, chiar dacă vorbim de o berlină lungă de 4,85 metri şi cu masă proprie de 1,9 tone. Deşi te aştepţi la un caracter supravirator când te năpusteşti în curbă, GS 450h este, din contră, puţin subvirator, dar şi nesperat de agil.

Lexus GS 450h F-Sport te gratuleaza cu reprize surprinzatoare de adrenalina in modul Sport+

Pentru o doză de adrenalină trebuie scos ESP-ul din funcţiune şi ales modul Sport+, ceea ce are ca urmare nişte scârţâit de pneuri şi impresia că eşti la volanul unei maşini mai mici şi mai manevrabile. Maşina stă impecabil pe traiectorie la viteză chiar mare şi se simt avantajele punţii spate directoare. În plus, plasarea bateriei în spate ajută la repartiţia mai bună a maselor pe punţi, ceea ce ajută lucrul suspensiilor active la schimbarea bruscă a direcţiei, GS-ul fiind foarte uşor de controlat la orice manevră.

Totuşi, nu scapi nici un moment de feelingul că direcţia ar avea nevoie de un feedback mai puternic, chiar şi în modul Sport+, iar sunetul motorului, chiar dacă uneori te face să te gândeşti la un V8, pare contradictoriu, deoarece nu urcă rapid în ture, din moment ce cutia este cu variaţie continuă. Însă, în general, evoluţiile dinamice ale noului GS sunt foarte clare, mai ales cu pachetul F-Sport.

Desi directia nu are suficient feedback, Lexus GS 450h F-Sport este clar un executive sportiv

Prin urmare, dacă vreţi un sedan executive puternic şi care nu se limitează doar la bune demaraje şi reprize pe autostradă, ci este foarte agil şi manevrabil pe traseele virajate, Lexus GS 450h F-Sport este un exemplu demn de luat în seamă, oferind chiar şi episoade surprinzătoare de sportivitate, dar nu extreme.

Pentru că, la urma urmei, vorbim de un hibrid, conceput în primul rând pentru a oferi senzaţii de maşină puternică în condiţiile unui consum de maşină mai economică. Sau, în cazul pieţei europene, Lexus GS 450h este răspunsul japonezilor dat berlinelor premium de clasă mare cu motoare diesel potente.

Despre consumul şi preţurile lui Lexus GS 450h F-Sport vorbim pe următoarea pagină.

Prima generaţie Lexus GS a apărut pe piaţă acum 21 de ani, dorindu-se răspunsul concernului Toyota la invazia maşinilor premium germane şi purtând semnătura casei de design italiene Italdesign Giugiaro. De-a lungul anilor, Lexus GS a reuşit să impresioneze prin calitatea excelentă şi echipamentele foarte moderne, dar modelul nu reuşea să facă furori pe piaţa europeană, deşi americanii deja erau fani.

O dată cu cea de-a treia generaţie, apărută în 2004, Lexus GS a primit noua filosofie de design a japonezilor, L-finesse, iar în 2005 a devenit prima berlină premium de clasă mare cu propulsie hibridră, prin versiunea GS 450h, care combina un motor pe benzină V6 de 3,5 litri şi un motor electric, transmisia făcându-se la roţile spate prin intermediul unei cutii de viteze automate cu transmisie variabilă CVT.

Atuul noii generatii Lexus GS, subliniat de pachetul F-Sport: partea frontala in stil clepsidra

Totuşi, europenii rămâneau fideli motoarelor diesel potente ale granzilor germani, iar GS era văzut de prea puţin drept o alternativă la BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Class sau Audi A6. Lucru care s-ar putea să se schimbe o dată cu apariţia noii generaţii Lexus GS 450h, care aduce, în primul rând, o imagine mult mai impozantă.

Partea frontală este acum inconfundabilă, graţie formei de clepsidră foarte bine evidenţiată, care uneşte grila şi fanta inferioară a spoilerului într-un fel care inspiră agresivitate, mai ales în combinaţie cu farurile ascuţite şi nervurile proeminente ale capotei. Practic, japonezii au reuşit, în sfârşit, să aducă berlina lor de clasă mare la nivelul de imagine impozantă a rivalilor germani.

Lexus GS 450h F-Sport devine o berlina premium de clasa mare cu un look realmente sportiv

Pachetul F-Sport plusează prin detalii mici, dar cu un mare efect: de la spoilerul cu fante laterale mai agresive şi grila centrală „împletită” până la pragurile mai proeminente şi micul difuzor de pe capacul portbagajului. În plus, luminile de poziţie cu LED-uri, în formă de „L” stilizat, precum şi jantele de 19 inch cu un design sport aduc în peisaj şi o eleganţă aparte, care îi conferă lui Lexus GS 450h individualism.

Aşadar, japonezii şi-au făcut foarte bine treaba cu această nouă generaţie Lexus GS, care, graţie pachetului F-Sport, pot spune că intră fără nici o problemă în ringul berlinelor premium de clasă mare dedicate celor care pun accent pe dinamism. Cu un singur amendament: să nu vă miraţi că lipsesc evacuările de dimensiuni mari – e doar un indiciu, alături de micile logo-uri „Hybrid” de pe praguri, că Lexus GS 450h face parte din categoria eco.

Să vedem cum se prezintă la interior noul Lexus GS 450h – pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide