Am testat Citroen C4 Picasso facelift

Autor: Baltateanu Dragos 29 iun. 2011 Test drive

Pentru cel de la volan, informaţiile sunt livrate prin
intermediul instrumentelor de bord digitale amplasate central.
Vitezometrul şi turometrul sunt digitale iar între ele există un
ecran color de dimensiuni apreciabile pe care sunt afişate
indicaţiile de la sistemul de navigaţie sau informaţii de la
sistemul audio. Acesta din urmă este ascuns sub un capac rabatabil
în mijlocul consolei centrale. Ca de obicei la Citroen, butonul de
volum nu este rotund ci se prezintă sub forma a două butoane: plus
şi minus. De remarcat şi comenzile sistemului de climatizare
amplasate în stânga volanului. Pasagerul din dreapta are şi el un
set de comenzi de unde îşi poate regla temperatura iar cei din
spate nu vor suferi de cald sau frig deoarece au guri de aer
separate amplasate pe montanţi.

Citroen C4 Picasso este printre ultimele modele ce foloseşte
încă volanul cu butuc fix. În mijloc avem comenzi pentri apoape
toate sistemele maşinii inclusiv pilotul automat. C4 Picasso are
inclusiv un avertizor de părăsire a benzii de rulare. Acesta îl
avertizează pe cel de la volan printr-o vibraţie puternică în
şezutul scaunului.

La nivel de motorizare, C4 Picasso are patru opţiuni:
două pe benzină şi două diesel.

Comenzile pentru climatizare sunt amplasate în stânga celui de la volan

Pe benzină avem de ales între 1.6 VTI 120 CP şi 1.6 THP 150 CP.
Aceste motoare înlocuiesc fostele propulsoare de 1.8 127 CP şi 2.0
143 CP. Pentru diesel putem opta între 1.6 HDI 110 CP şi 2.0 HDI
150 CP.

Maşina noastră de test era dotată cu motorul 2.0 HDI 150
CP
. Este un propulsor excelent din toate punctele de
vedere. Are rezerve de putere şi cuplu foarte bune iar consumul
este mai mult decât decent. Este recomandat celor care vor un
automobil de familie sprinten şi vor să plece primii de la semafor.
Pentru ceilalţi recomand versiunea de 110 CP. Este şi mai economic
şi mai avantajos din punct de vedere al taxelor datorită
capacităţii cilindrice mai reduse. Consumul în regim urban s-a
situat în jur de 8 l/100 km dar automobilul era nou-nouţ. Cuplul
maxim este de 340 Nm la 2.000 rpm. Portbagajul are un volum de 500
litri iar capacitatea rezervorului este de 60 litri. Bineînţeles
norma de poluare este Euro 5.

Lumini de zi cu LED-uri

C4 Picasso nu este un automobil dinamic. Este gândit pentru
confortul pasagerilor şi de acest lucru se achită cu brio. Chiar şi
în oraş, dimensiunile nu foarte mari îl fac potrivit pentru uz
zilnic. Senzorii de parcare faţă-spate aduc un plus de siguranţă la
manevrarea în spaţii înguste.

Preţul de bază pentru Citroen C4 Picasso cu motorizarea 2.0 HDI
este 25.100 euro (TVA inclus). Modelul nostru mai avea o serie de
dotări opţionale: culoarea metalizată 386 euro, tapiţerie alcantare
1.355 euro, pavilion negru şi jante aliaj 17 inch 365 euro, plafon
vitrat panoramic 782 euro, sistem dvd cu două monitoare 2.084 euro,
etc

Citroen C4 Picasso este un model ce a trecut de prima
tinereţe. Acum câţiva ani de zile făcea senzaţie înlocuind ciudatul
model Xsara Picasso, maşina care părea că avea două părţi frontele.
C4 Picasso a fost printre primele modele Citroen care aborda noul
design pe care îl regăsim astăzi pe toată gama constructorului
francez.

Pentru a menţine modelul proaspăt şi atractiv pentru
clienţi, C4 Picasso se prezintă acum într-o versiune faceliftată
sosită de curând în România.

La exterior primul lucru pe care îl remarcăm sunt luminile de zi
cu LED-ul şi semnalizările tot cu LED-uri încorporate în blocurile
optice. Stopurile au sticlă clară în zona luminilor de mers înapoi
iar partea roşie are un design schimbat. Modelul nostru de test a
venit în echiparea de top Exclusive.

Interiorul era extrem de primitor datorită tapiţeriei din piele
Alcantara de culoare bej. Este o dotare opţională ce costă 1.355
euro, dar schimbă complet feelingul în habitaclu.

Linia lui C4 Picasso este inconfundabilă

La bord atmosfera prietenoasă s-a păstrat. La fel şi senzaţia de
spaţiu şi luminozitate datorată suprafeţelor vitrate extrem de
generoase. Poziţia la volan este înaltă dar acest lucru nu
deranjează. Poziţia schimbătorului de viteze manual este un pic cam
prea înaltă dar prefer acest tip de cutie de viteze în locul celei
robotizate.

Spaţiile de depozitare sunt atu-ul acestui model Citroen. Avem
două spaţii acoperite în faţa celui de la volan şi a pasagerului
plus torpedoul clasic. Mai există spaţii de depozitare în podea în
faţa scaunelor pasagerilor din spate iar în portbagaj găsim şi
ModuBox, un fel de cărucior de cumpărături pliat care d-abia
aşteaptă să fie umplut cu bunătăţi pe care să le transporte la
portbagajul extrem de încăpător al lui C4 Picasso. Accesul la
portbagaj este la fel de facil ca şi până acum, luneta putând fi
deschisă şi separat de hayon.

C4 Picasso este prin definiţie un automobil pentru
familie
. Există cinci locuri individuale iar scaunele din
spate pot fi culisate, rabatate şi chiar scoase cu totul. La
nivelul de dotare Exclusive există şi dotarea opţională a scaunelor
faţă cu monitoare pentru sistemul DVD. Acestea sunt ascunse de
privirile indiscrete cu ajutorul unei măsuţe pliabile. Pasagerii
din spate au la dispoziţie căşti şi telecomandă dar unitatea DVD
este în faţă şi poate fi controlată de cel de volan. Ca să fim cu
ochii pe neastâmpăraţii copii există şi o oglindă retrovizoare
asimetrică cu ajutorul căreia putem supraveghea toate locurile din
spate.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide