Am testat Chevrolet Orlando 1.8LT+ în România

Publicat: 08 04. 2011, 08:00

Modelul nostru a venit în echiparea medie botezată LT
plus
. Bordul este îngrijit iar comenzile sunt suficient de
logice pentru a nu sta minute în şir pentru a găsi un buton. Spre
deosebire de verii de la Opel, se pare că Chevrolet a înţeles că
mai puţine butoane sunt mai bune. Un artificiu interesat este
spaţiul de depozitare ascuns în spatele comenzilor pentru sistemul
audio. O idee ce sigur o vom mai vedea şi pe alte modele. În plus,
materialele folosite la interior sunt de calitate, Orlando fiind,
cred, cel mai bine finisat Chevrolet cu care am mers în ultima
vreme.

Ceasurile de bord aduc o idee cu cele de pe Camaro, ramele
pătrate fiind o aluzie fină. Schimbătorul de viteze este şi el bine
plasat, iar spaţiile de depozitare sunt peste tot. În Orlando ai
unde să pui o sticlă de apă.

Modelul de test a venit echipat cu motorul pe benzină de 1,8
litri şi 141 CP. Este propunerea entry-level pentru acest model şi
poate nu cea mai fericită alegere. Este un motor excelent pentru
flote, sau rent a car, dar utilizatorul familist îi recomandăm
versiunea diesel de doi litri. Motorul de 1,8 litri este
binecunoscut proprietarului de Chevrolet Cruze. Este asociat cu o
cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Se achită onorabil de
sarcina care i-a fost dată dar fără a ului la vreun capitol.
Zgomotul este destul de înfundat iar la relanti este insesizabil.
Nota zece pentru insonorizarea habitaclului. Nu avem performanţe
uimitoare, dar nu este nici melc. Cu 141 CP poţi merge fără
probleme la viteze de croazieră. Pe autostradă se simte lipsa cele
de-a şasea trepte, la 110 km/h motorul având 3.000 rpm. Consumul
este decent la drum lung, noi reuşind o medie de 6,5 l/100 km dar
fără pasageri şi bagaje. În oraş, consumul se menţine în jurul
valorii de 10,5 l/100 km. Toate propulsoarele propuse de
Chevrolet pentru modelul Orlando satisfac norma de poluare Euro
5.

Un alt capitol interesant este cel al ţinutei de
drum.
Suspensia este poate un pic prea rigidă pentru un
monovolul şi zgomotoasă la trecerile peste denivelări. Partea bună
este că maşina nu are aproape deloc ruliu iar virajele sunt o
plăcere. Ne-am fi dorit o direcţie cu un pic mai mult feedback dar
asistarea a fost gândită pentu uz urban aşa că îi iertăm acest
păcat.

Per total, Orlando este o propunere mai mult decât interesantă
în segmentul monovolumelor cu şapte locuri. Nu are dinamica unui
Ford S-Max care rămâne o referinţă în domeniu, dar este un
automobil care convinge. În plus are un atu imbatabil: preţul!
Chevrolet propune preţuri de lansare pentru Orlando care pleacă de
la 14.790 euro (TVA inclus) şi ajung la 20.900 euro. Modelul nostru
1.8 LT plus costă 15.490 euro cu TVA.

Chevrolet Orlando 1.8 LT+

Date tehnice

Propulsie: L4, 1.796 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu
cinci rapoarte, 141 CP, 176 Nm.

Performanţe: 0-100 km/h 11,6 secunde, viteză maximă 185 km/h,
consum mediu 9,7 l/100 km, emisii CO2 172 g/km.

Preţ: 15.480 euro cu TVA.

Chevrolet Orlando este cel mai nou model din
gamă.
A fost lansat de curând şi colegul Oraan v-a
împartăşit primele impresii de la lansarea internaţională acum nu
foarte multă vreme.

Mie mi-a revenit sarcina să îl pun la încercare acasă. Am mers
timp de o săptămână cu un Orlando 1.8 benzină. Nu mă aşteptam, dar
eu unul am rămas puţin surprins de această maşină.

Se cunoaşte aversiunea românilor către modelele break şi
monovolum. Le percep ca vehicule utilitare şi puţini sunt cei care
se îndreaptă spre acest gen de modele atunci când au nevoie de o
maşină de familie. Eu unul apreciez un break iar monovolumul mi s-a
părut maşina ideală pentru o familie numeroasă.

Orlando oferă şapte locuri în 4,6 metri
lungime.
Este un automobil care nu încearcă să
impresioneze prin linii complexe ci mai degrabă te convinge
printr-un desing simplu şi cinstit. Botul are o tentă retro şi o
capotă lungă, adevărată. Sigla Chevrolet este mai mare ca oricând
şi acest lucru atrage atenţia. Însă toate capetele pe care le-am
întors pe stradă zâmbeau. Inginerii Chevrolet au ales şi soluţia
portierelor clasice pentru locurile din spate. În afară de Renault
care a rămas fidel acestui sistem, mai toată lumea foloseşte
portiere culisante în acest segment.

Mă aşteptam ca Orlando să fie mai impozant. Dar la 4,6 metri
este lung cât un automobil de clasă mare şi te poţi descurca fără
probleme cu el în trafic. Senzorii de parcare ajută la manevrele cu
spatele, iar luneta chiar oferă vizibilitate. La volan poziţia este
la fel de joasă ca la un automobil normal, dar scaunul poate fi
reglat pe înălţime pentru cine doreşte un pic de perspectivă.