Am testat cea mai ieftină maşină hibrid din România: noua Toyota Yaris Hybrid
Mai întâi a fost Toyota Prius, care a devenit un brand în sine şi care apoi a dat naştere unei întregi familii de maşini – pe lângă hatchbackul Prius ajuns la a treia generaţie, acum mai există un monovolum, Prius Plus, precum şi o maşină de oraş, Prius C.
În Europa, însă, succesul lui Prius e modest, pentru că europenii sunt fani mult mai mari ai motoarelor diesel. Aşa încât tactica japonezilor a fost de a transpune tehnologia hibridă pe modele încetăţenite deje pe Bătrânul Continent, începând cu Auris HSD şi continuând la începului lui 2012 cu Yaris Hybrid.
Maşină pe care am luat-o la o tură pe plaiuri mioritice pentru a vedea dacă vorbim de o alternativă serioasă la motoarele diesel sau rămâne la stadiul de curiozitate pentru excentricii fani ai curentului eco.
EXTERIOR
Primul lucru care m-a frapat a fost aspectul agresiv al părţii frontale. E adevărat că noua generaţie Yaris arată mai agresiv şi mai sportiv decât precedenta, dar Yaris Hybrid arborează un spoiler curios de nervos pentru o maşină ecologică.
Diferenţierea faţă de un Yaris cu motor convenţional continuă prin farurile şi stopurile cu LED-uri, precum şi prin siglele faţă/spate cu un fundal albastru, care iese foarte bine în evidenţă dacă vopseaua este Pearl White (ca în cazul maşinii testate). Nu reuşesc să îmi imaginez cum ar arăta Yaris Hybrid vopsit verde…
INTERIOR
În interior, maşina te întâmpină cu un tablou de bord foarte aerisit, consola centrală fiind redusă la o mică peninsulă pentru comenzile climatizării, deasupra cărora tronează displayul tactil de 6,1 inci al sistemului Toyota Touch.
Primul lucru ciudat este materialul care acoperă bordul – nu mă refer la inserţiile de tapiţerie din piele albă, specifice nivelului de echipare superior Sol, ci la ceea ce pare să fie o folie din material plastic, cu o textură interesantă, dar care îţi provoacă o senzaţie total diferită de plasticele obişnuite pentru bord.
Presupun că ar trebui să fie un feeling eco (într-adevăr, rizurile peste care treci cu degetele aduc aminte vag de scoarţa unui copac), dar mie îmi lipseşte feelingul de top-quality al maşinilor Toyota, care mi s-a întipărit în minte de la primul contact cu o maşină Toyota, acum mulţi ani.
Apoi, în cazul cutiei automate, pe lângă obişnuitele ”P”, ”R”, ”N” şi ”D”, mai apare un mod ”B” – care privilegiază recuperarea energiei la frânare. Nu în ultimul rând, portbagajul are tot 286 de litri capacitate, ca la un Yaris obişnuit – cool, deci bateriile suplimentare nu înseamnă un compromis la capitolul spaţiu!
Lucru valabil şi pentru locurile din spate, spaţioase pentru clasa mică, în timp ce bancheta rabatabilă fracţionat îţi face viaţa uşoară în mediul cotidian, la fel cum se întâmplă cu orice alt Yaris.
Prin urmare, Yaris Hybrid arată ca un Yaris ceva mai nervos, iar interiorul e la fel de practic, dar cu o tentă mai eco-interesantă. Să trecem la ce ne interesează cel mai mult: cum merge Toyota Yaris Hybrid – pe pagina următoare.