Ei bine, da, BMW 435i xDrive e o maşină faină care merge fain. Doar consumul nu se încadrează în aceeaşi notă entuziasmantă, mai ales din perspectiva fanilor dieselurilor bavareze.
Valoarea teoretică a consumului mediu mă face să râd: doar 7,6 litri/100 km. Cred că îţi trebuie o voinţă supra-umană să mergi în Eco Pro foarte atent cu o bestie de 300 CP ca să te lauzi cu un opt la sută.
Nu mă puneţi să vorbesc despre consum. E un aspect cam în ceaţă
Sincer, nu m-a tentat să încerc aşa ceva, deşi, recunosc, în aglomeraţia urbană e de preferat Eco Pro, nu doar pentru că eviţi să arzi benzină degeaba, ci şi pentru că maşina e foarte docilă şi cuminte.
Eu am folosit în 90% din timp modurile ”Sport” şi ”Sport+”, deci n-ar trebui să fie de mirare consumul de 12 litri/100 km obţinut cu BMW 435i xDrive în condiţii de iarnă şi fără tendinţe de mers economic. Eventual mai atent, dată fiind aderenţa precară a carosabilului.
Aşa, la prima strigare, cu look-ul ăsta, cu 300 CP, tracţiune 4×4 şi automată, aş fi zis că e mai scump
BMW 435i xDrive e cel mai scump Seria 4 pe benzină care poate fi achiziţionat acum: preţul de bază se cifrează la 52.948 euro, care, dacă se adaugă cutia automată cu 8 trepte (obligatorie, din punctul meu de vedere), porneşte de la 55.241 euro.
Un preţ pur şi simplu corect pentru un coupe BMW de 300 CP. Iar dacă unii vor fi tentaţi să spună că la banii ăştia deja ne putem gândi la un Seria 6 Coupe, le reamintesc, totuşi, că Seria 4 e mult mai agil. Iar, la banii ăştia, ai o maşină cu tracţiune integrală şi cutie automată care face suta în 4,9 secunde.
Prioritare de pe lista de opţiuni sunt dotările ţinând de dinamism. Inclusiv ca aspect
Bineînţeles, lista de opţionale este foarte lungă, iar pretenţioşii se pot pomeni că mai scot 15-20.000 de euro din buzunar pentru un 435i xDrive bogat dotat. Indiferent de nivelul la care ajungi, e clar că, din punct de vedere al mecanicii de top şi al senzaţiilor foarte reuşite pe care le ai la volan, această maşină îşi merită banii.
O menţiune interesantă: BMW 435i xDrive e mai ieftin cu vreo 5.000 de euro decât BMW 435d xDrive, al cărui diesel e ceva mai potent, iar performanţele uşor superioare. Ceva, însă, îmi spune că aş prefera benzinarul din acest test – nu ştiu, poate teama că soundul dieselului va denatura senzaţiile?
Maturitate plasată între stilul hardcore al lui M4 şi spiritul ”tânăr şi neliniştit” al Seriei 2
În concluzie, BMW 435i xDrive primeşte din partea mea titulatura de ”gentlemen driving machine”, deoarece mi se pare poziţionat foarte bine: nu e hardcore precum mă aştept să fie BMW M4, dar nici nu poate fi catalogat ca o maşină pentru tineretul zvăpăiat, acest rol fiind preluat acum de Seria 2.
Pur şi simplu, coupe-ul albastru din acest test e o maşină matură, pentru oameni maturi, dar care sunt încă pasionaţi de senzaţii suficient de tari la volan. La urma urmei, din punct de vedere estetic, codul albastru se asortează de minune celorlalte de sezon. Şi dă foarte bine pe alb.
”Are you talking to me?!”. De ce îmi amintesc de scena cu De Niro?…
DATE TEHNICE BMW 435i xDrive COUPE aut.
Motor: 2.979 cmc, 6 cilindri în linie, TwinTurbo
Putere maximă: 306 CP/5.800-6.000 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm/1.200-5.000 rpm
Cutie viteze: automată, 8 trepte
Transmisie: integrală (xDrive)
Demaraj 0-100 km/h: 4,9 secunde
Viteză maximă: 250 km/h
Consum mediu: 7,6 litri/100 km
Emisii CO2: 178 g (Euro 6)
Preţ de bază: 52.948 euro