Este clar că noul Citroen DS5 nu poate lăsa pe nimeni indiferent când trece pe stradă, având un look sofisticat şi inspirând, fără doar şi poate, mult spirit life-style. Designul lui DS5 este principalul său atu, maşina părând un fel de monovolum C4 Picasso mai scund, mai elaborat şi, de ce nu, mai sportiv.
Atenţie, însă, nu vorbim de sportivitatea etalată de unele berline, de hot-hatch-uri ori de coupe-uri cu 4 uşi. De fapt, nici nu ştiu dacă e corect să spunem despre DS5 că arată sportiv, ci mai degrabă denotă un dinamism interesant pentru gabaritul deloc de neglijat şi forma specifică unei maşini mai mult practice.
Şi mai e ceva: detaliile cromate, mai ales cele din faţă de pe laterale, împreună cu partea frontală sobră şi atitudinea plină de nerv te duc la ideea că sub capotă trebuie să regăsim o uzină de forţă. Lucru accentuat şi de ambianţa interioară, total diferită de maşinile actuale şi care parcă vrea să te convingă că DS5 e, de fapt, un concept, nu o maşină de serie.
Totuşi, după cele câteva momente de „wow, arată ca o navă spaţială!”, prezenţa unor pastice cam obişnuite pe consola centrală sau ergonomia care cere mai multă atenţie decât în mod normal realizezi că Citroen DS5 e o maşină de zi cu zi. Ce-i drept, dacă apelezi la nivelul de top Sport Chic şi abuzezi de lista de opţionale, poţi fi chiar mai impresionat decât în maşinile premium cu mult mai multe pretenţii.
De altfel, francezii doresc, prin gama lor DS, să vină cu o alternativă viabilă la mai mult sau mai puţin clasicele modele premium, în general germane, iar DS5 poate fi un răspuns curios de pertinent. Atâta doar că nu puterea şi performanţele cât mai bune au fost primordiale.
De aceea, cel mai puternic motor oferit în acest moment pe DS5 este un turbo pe benzină de 1,6 litri, care oferă o valoare rotundă pentru putere: 200 CP. Mult, puţin pentru o astfel de maşină? Răspunsul vine pe pagina următoare.