Am condus versiunea europeană Mitsubishi i-MiEV

Autor: Baltateanu Dragos 04 nov. 2010 Test drive

Interiorul este simplist şi fără prea multe
brizbriz-uri.
Faţă de versiunea japoneză, consola centrală
este dominată de display-ul unui sistem de navigaţie sau de un
sistem audio montat ulterior. Modelul japonez folosea un sistem
audio integrat. Bordul are doar un indicator digital pentru viteză
şi unul analogic care ne arată cât de mult utilizăm bateriile. La
frânări sau la vale, i-MiEV se transformă în generator şi bateriile
pot fi încărcate, acest lucru fiind semnalizat în bord de acelaşi
indicator analogic. În stânga avem indicatorul nivelului de
încărcare a bateriilor. Spre deosebire de alţi constructori care
afişează nivelul bateriilor în procente, Mitsubishi a optat pentru
indicarea digitală cu multe liniuţe exact ca la indicatoarele de
carburant. Acest display are o mare influenţă psihologică, cel de
la volan nefiind mereu tentat să arunce un ochi la nivelul
bateriilor. În realitate cei 150 km autonomie sunt mai mult decât
suficienţi pentru drumurile zilnice prin oraş. Pentru că i-MiEV
este o maşină de oraş. Este îngustă şi mică, perfectă pentru a te
strecura pe străzi înguste şi pentru parcări dificile.

Pentru a simplifica lucrurile, Mitsubishi a păstrat un
levier în stilul cutiilor automate
, deşi practic cutia de
viteze are o singură treaptă de mers înainte ce este folosită şi
pentru mersul înapoi prin simpla inversare a direcţiei de învârtire
a motorului electric. Pe lângă poziţiile D şi R, mai avem B pentru
„brake” modul de încărcare a bateriilor şi C pentru un mers mai
„sportiv”. Pentru situaţiile limită, i-MiEV conservă ceva energie
şi când nivelul bateriilor se apropie de final, maşina intră în
modul „crawl”. Pe bord se aprinde un martor în formă de broască
ţestoasă şi sistemul de gestionare a bateriilor închide toţi
consumatorii inutili, maşina „târându-se” către cea mai apropiată
priză.

Revenind la condus, ca la orice maşină electrică, eşti uimit
întâi de liniştea care în conjoară. Învârteşti cheia în contact, se
aprinde în bord un martor verde pe care scrie „ready” şi atât. Este
linişte şi gata de plecare. Trebuie chiar să fii foarte atent la
biciclişti şi pietoni pentru că aceştia nu te aud venind. Cuplul de
180 Nm este disponibil de la zero, iar la fiecare plecare de la
semafor vei fi primul. Viteza maximă este 130 km/h. Te obişnuieşti
extrem de repede cu stilul „electric” de condus ba chiar ajunge să
îţi placă. Multă lume se sperie de maşinile electrice
asociându-le cu maşinuţele de golf, dar un i-MiEV este un automobil
adevărat. Te dai jos cu zâmbetul pe buze.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide