Dieselul de 2,2 litri şi 150 CP face din Honda Civic o maşină suficient de economică, cu atât mai mult dacă utilizăm modul de conducere „ECO”. În oraş, în trafic aglomerat consumul s-a cifrat în jurul valorii de 6 litri/100 km cu butonul ECO activ, iar pe modul normal nu a depăşit 7 litri/100 km, şi asta fără a adopta un stil de condus cuminte. Este adevărat, sistemul „auto stop” are şi el meritele sale incontestabile.
La drum lung, consumul maşinii se cifrează undeva la 6 litri/100 km, iar, dacă eşti cuminte şi mergi în modul „ECO”, computerul de bord va arăta în jur de 5 litri/100 km. Pe autostradă, de exemplu, la o viteză constantă de 140 km/h setată pe cruise control, dar şi cu aerul condiţionat pornit, turaţia este de 2.200 rpm (adică exact în plaja de cuplu maxim), iar în modul ECO valoarea consumului mediu este de numai 5,5 litri/100 km.
Cu alte cuvinte, la cât de rafinat se dovedeşte motorul în general, el face o figură bună şi în ce priveşte consumul, deşi nu pot spune că se numără printre performerii categoriei. Trebuie ţinut seama, totuşi, că, faţă de concurenţă, acest i-DTEC este uşor penalizat de cilindreea mai mare în ce priveşte impozitul, de exemplu. Eu unul consider că acest mic sacrificiu merită pentru a beneficia de rafinamentul propulsorului.
Preţul versiunii diesel Honda Civic 2.2 i-DTEC se cifrează la 22.308 euro cu TVA (17.990 euro fără TVA), ceea ce poate părea, la prima vedere, puţin cam ridicat pentru o compactă. Da, însă nu trebuie uitat că vorbim de un design aparte, de un spirit practic mult peste ce te-ai aştepta de la cum arată maşina (portbagajul de 470 de litri este o performanţă pentru un hatchback compact) şi de o foarte bună calitate a fabricaţiei.
La care se mai adaugă un nivel de echipare chiar de bogat, nelipsind camera pentru mersul înapoi, senzorii de presiune în pneuri, cruise-controlul, senzorii de ploaie şi de lumină, climatizarea automată cu zonă dublă, jantele din aliaj sau un pachet complet de securitate, format din airbaguri frontale, laterale şi de tip cortină, alături de controlul tracţiunii şi stabilităţii VSA.
Practic, aproape toate compactele cu motoare diesel de circa 150 CP şi un nivel de echipare similar au preţuri de aproape 20.000 euro sau peste, aşa încât, fără a fi o ofertă redutabilă, Honda Civic diesel are cu ce-şi sensibiliza potenţialii clienţi. Singurul compromis serios rămâne lipsa sunetului plăcut al motorului – dar trebuie să fii exagerat de pretenţios pentru a spune „pas” Civicului diesel doar pentru atâta lucru.