Am condus Renault Koleos facelift 2.0 dCi
Propulsie: L4, 1.995 cmc, tracţiune integrală nepermanentă, transmisie manuală cu şase trepte, 175 CP, 360 Nm.
Performanţe: 0-100 km/h 9,9 secunde, viteză maximă 191 km/h, consum mediu 6,4 l/100 km, emisii CO2 166 g/km.
Preţ : de la 25.550 euro. În prezent, pentru toate versiunile Koleos există un discount de 2.000 euro. Versiunea testată are un preţ de 31.554 euro cu TVA inclus şi discount aplicat.
Pregăteşte-te să: mai investeşti ceva bănuţi dacă doreşti ceva mai mule opţiuni. Sistemul de navigaţie TOM TOM costă 490 euro, sistemul audio BOSE mai adaugă la factură 280 euro, iar trapa electrică costă 900 euro. Koleos a fost în garajul ProMotor vreme de un an. Este un SUV polivalent în ciuda aerului „urban”. Iar odată cu facelift-ul, a mai câştigat ceva în savoare.
SUV-ul compact al celor de la Renault a beneficiat de un facelift ce a fost prezentat în premieră anul trecut la salonul de la Frankfurt. Unul destul de amplu în ceea ce priveşte partea frontală, care este complet redesenată. Putem vorbi acum de o faţă mai agresivă, mai masculină. Singurul detaliu care a rămas nemodificat este capota. În rest aripi, faruri, spoiler, grilă frontală au fost redesenate, oferind SUV-ului francez o nouă identitate. O grilă frontală mai masivă, faruri mai subţiri, proiectoare de ceaţă integrate elegant în spoiler…
La capitolul noutăţi exterioare, mai notăm redesenarea oglinzilor laterale şi integrarea semnalizărilor în retrovizoare. Spatele este neschimbat. La interior poate fi uşor remarcat un upgrade la capitolul materiale şi finisaje. Grafica ceasurilor de bord a fost regândită, în rest pot fi notate mici upgrade-uri la capitolul finisări şi materiale. Una dintre noutăţile pe care le salut la bordul lui Koleos este adoptarea semnalizării pentru schimbarea benzii de rulare pe autostradă: doar un impuls în manetă şi aceasta semnalizează automat de trei ori.
O altă noutate pentru gama Koleos este posibilitatea de a opta pentru noi culori. Am testat Renault Koleos 2.0 dCI 4×4 în versiunea de 175 CP şi cutie manuală cu şase trepte. Propulsorul este extrem de agreabil, are resurse impresionante. Chiar putem vorbi de tourque steer în cazul în care puterea este trimisă spre puntea faţă. Prin urmare, pentru sezonul toamnă-iarnă-primăvară recomandăm modul 4×4 auto pentru a evita astfel de manifestări. Facelift-ul marchează şi dispariţia aproape în totalitate a vibraţiilor transmise de propulsor la interior, în special în volan.
Francezii în mod cert au schimbat ceva din setările suspensiei, pentru că ruliul pe viraje a fost redus uşor, asta fără a altera confortul oferit. Rămâne un SUV compact cu performanţe peste medie şi în offroad, noi ne-am distrat puţin printr-un râu îngheţat, şi nu am avut emoţii. Francezii au conservat toate calităţile care m-au cucerit pe parcursul anului în care modelul a fost în garajul ProMotor. Cât de reuşită este evoluţia estetică? Depinde de punctul de vedere al fiecăruia. Dar marile plusuri sunt reducerea vibraţiilor la interior în cazul propulsorului diesel şi o ţinută de drum ceva mai riguroasă.