Odată acţionat contactul maşinii, micul propulsor de 1,3 litri se trezeşte la viaţă, cu un tors strident, tipic diesel-urilor de capacitate redusă. LED-ul portocaliu al butonului „eco” este aprins, ceea ce ne indică activarea din oficiu a funcţiei Start/Stop. Totuşi, la temperaturi ce coborau frecvent la nivelul celor 3,5 grade sub nivelul îngheţului, am fost nevoit sa parcurg câţiva kilometri pentru ca sistemul să funcţioneze efectiv.
Plecarea de pe loc se face fără efort, iar pe măsură ce acul turometrului urcă, se simte tot mai mult cuplul maşinii, a cărui valoare maximă de 190 Nm se atinge în intervalul 1750 – 3250 rpm. Primele trei reprize se succed cu rapiditate, datorită regimului redus de turaţii la care motorul funcţionează, însă pentru cei care vor dori să exploateze din plin potenţialul economic al micului Opel, ultimele trepte vor fi modalitatea ideală de a ţine turometrul cât mai liniştit şi de a circula „la consum”.
Cutia de viteze în cinci rapoarte nu excelează la capitolul precizie, acest neajuns făcându-se simţit cel mai mult la cuplarea treptei a treia, când manevrarea schimbătorului cere puţină atenţie. Începătorii vor aprecia, cu siguranţă, indicatorul pentru schimbarea optimă a treptelor. Atunci când acul se îndreaptă vertiginos spre zona roşie, şoferul este avertizat de un LED plasat în interiorul turometrului. Cu siguranţă, mulţi vor deprinde un condus mai economic şi datorită unor astfel de mecanisme, aparent dispensabile.
Consumul urban cel mai mic înregistrat pe parcursul testului a fost de 4,4 l/100 km, o valoare aproape similară cu cea de 4,3 litri anunţată de producător. Cât despre consumul înregistrat în regim extra-urban, deşi condiţiile meteo nu ne-au permis obţinem cei 3,1 l/100 km oficiali, am oscilat între 3,8 şi 4,2 l/100 km. Să recunoaştem, sunt cifre care contribuie semnificativ la confortul psihologic al şoferului, într-o vreme în care preţurile afişate în benzinării sunt mai volatile decât carburanţii în sine.
Ţinuta de drum a maşinii este un compromis eficient între confort şi agilitate. Deşi lucrează foarte silenţios, absorbind impecabil denivelările, suspensia lui Corsa 1,3 CDTI ecoFLEX face faţă cu brio pe viraje, limitând sesizabil tangajul caroseriei.
Odată oprit la semafor, simţi tremuratul discret al maşinii, ce marchează oprirea motorului, fapt confirmat şi de zona specială a turometrului, în care stă acul pe toată acestă perioadă.
Desigur, există multe situaţii de trafic în care funcţia Start/Stop poate fi decuplată, prin simpla apăsare a butonului „eco”, dar în majoritatea momentelor, maşina va circula cu sistemul activat. Cu siguranţă, Opel Corsa 1,3 CDTI ECOTEC ecoFLEX este maşina care te îndeamnă la noi şi noi recorduri personale. De consum, desigur.