Ţinând cont că maşina este construită pe platforma tehnică a Golf-ului, ar trebui să ne aşteptăm la un comportament rutier asemănător unui Golf. Cu toate acestea, atunci când maşina rulează, transmite un aer jucăuş datorat şi formelor de care dispune maşina, dar şi unei setări a suspensiei mai rigide. Cu toate că suspensia este ridigă, noul VW Beetle reuşeşte să amortizeze foarte bine denivelările astfaltului.
Sub capota modelului testat se regăsea o unitate de 1,2 litri, capabilă să dezvolte 105 CP. Ne-a surprins în mod plăcut comportamentul maşinii, în speţă a motorului, în mediu urban. Reprizele, în ciuda faptului că vorbim despre un motor de cilindree redusă, au fost foarte bune, acul vitezometrului ridicându-se cu repeziciune.
Pe de altă parte, maşina echipată cu un astfel de propulsor nu este una de viteză, limitările date de cilindree făcându-se în mod evident simţite. Dar, avantajele acestui propulsor sunt altele decât atingerea unei viteze de top ridicată într-un timp foarte scurt. Pentru acest lucru aveţi la dispoziţie varianta echipată cu motorul de 2,0 litri TFSI, capabil să dezvolte 200 CP.
Atuurile motorului de 1,2 litri sunt clar legate de economia de carburat şi de compromisul între acest aspect şi viteză. Conform datelor oficiale, noul VW Beetle echipat cu propulsorul de 1,2 litri şi 105 CP este capabil să ofere un consum urban de 7,6 litri/100km. Noi am reuşit să atingem un consum mediu, în condiţile traficului bucureştean de 8,2 litri/100 km, ceea ce este o valoare foarte bună pentru o maşină cu motor pe benzină şi care cântăreşte 1.274 kg.
Preţul modelului testat este de 20.035 euro cu TVA, iar preţul de bază a versiuni de echipare Design este de 16.377 euro cu TVA, poate un pic cam piperat pentru unele „gusturi”. Însă, atunci când cumperi noul VW Beetle, vei „cumpăra” şi o parte din istoria scrisă de „Broscuţa” nemţească, căci acest nou model, aşa cum am spus şi la început, reuşeşte fără dar şi poate să readucă, dar mai ales să reinvie, ceva din „atmosfera” creată de vechiul Kafer. Noul VW Beetle reuşeşte să ofere celui care o achiziţionează acel ceva care lipsea modelului pe care-l înlocuieşte, şi aici nu ne referim la modul cum „stă” sau „stătea” maşina pe şosea.