Am condus noul coupe diesel BMW 420d

Autor: Oraan Mărculescu 25 sept. 2013 Test drive

Primul lucru la care s-au gândit fanii BMW când a fost lansat noul BMW Seria 4 a fost, cel mai probabil, ”păi ce nu era în regulă cu Seria 3 Coupe?”. După care fanii înfocaţi s-au revoltat online ”adică dispare M3 Coupe???”. Oameni buni, staţi linişiţi la locurile voastre.

Nu e altceva decât o continuare a logicii implacabile teutone, în care lucrurile trebuie să fie cât mai bine puse în ordine. Iar reînvierea Seriei 6 i-a făcut pe cei de la BMW să realizeze că aritmetica simplistă poate avea efecte majore.

Deci să ne înţelegem: indicativele cu numere impare (1, 3, 5, 7) sunt pentru modele normale şi familiste, iar indicativele cu numere pare (2, 4, 6, 8) sunt rezervate maşinilor life-style şi sportive. Ce vreţi mai simplu de atât?

În concluzie, Seria 4 este versiunea coupe a apreciatei game Seria 3, doar că acum vorbim de o individualizare mai pronunţată, noul ”pătrar” reuşind cu brio să depăşească stadiul de simplă declinare a sedanului în coupe cu două uşi.

Practic, BMW Seria 4 e acum un coupe mai matur, mai evoluat la capitolul eleganţă şi spirit aristocrat, care nu renunţă la linia echilibrată, dar câştigă teren în ce priveşte prestanţa. Noul Seria 4 a scăpat de imaginea de rebel a precedentelor generaţii Seria 3 Coupe, mizând mai mult pe ţinută şi clasă. Deci e de natură să-i tenteze mai mult pe cei ajunşi la a doua tinereţe, care apreciază valenţele de GT, nu burn-out-urile în stil ”Fast & Furious”.

Aceleaşi idei le-am regăsit şi în interiorul coupe-ului, care, în nivelul de personalizare ”Luxury”, te duce mai mult cu gândul la un Seria 6 decât la un M3. Mă rog, adevărul este că designul general este un copy-paste de la berlina Seria 3, dar combinarea materialelor şi noile culori pentru acestea reuşesc să imprime senzaţia de altceva, de maşină cu un aer mai exclusivist.

În cazul modelului testat, singura excepţie de la regula ”lux” era volanul cu semnătura ”M Performance”, care te avertizează că urmează să conduci un BMW. Iar un BMW nu se conduce la fel ca orice altă maşină. Sau…?

Cum merge BMW 420d, vedem PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide