Am condus noul Audi A6 3.0 TDI quattro în România
O dată ce m-am aşezat în scaun şi am închis uşa după mine, am
avut un puternic sentiment de deja-vu la bordul noului Audi
A6. Răspunsul a venit rapid: bordul e, practic, un „copy-paste” de
la
Audi A7, în proporţie de 99% – 1% fiind reprezentat de
mici detalii, cum ar fi inserţiile de pe bord, din dreptul
pasagerului.
În rest, însă, acelaşi design general, aceleaşi comenzi,
aceleaşi displayuri şi afişaje, aceleaşi butoane, aceleaşi
gadgeturi. Credeţi că m-a deranjat acest transplant de la
A7? Nicidecum, ambianţa interioară mi se pare modernă, chiar dacă,
în unele cazuri, pare cam prea plină de butoane. Dar aşa este la
acest nivel de preţ.
Rămân la părerea că sistemul iDrive de la BMW este ceva mai
intuitiv decât MMI-ul de la Audi. În A6, centrala MMI
însemnă cam multe butoane, la fel ca în A7, deci, în
practică, ţi se cam distrage atenţia de la condus (chiar dacă, în
teorie, butoanele sunt logic plasate pe tunelul central şi uşor
accesibile).
În schimb, displayul escamotabil oferă aceeaşi excelentă
lizibilitate ca în A7, iar sistemul audio, cu subwoofer, are o
calitate remarcabilă a sunetului (despre sunet voi vorbi şi la
capitolul dinamică). De asemenea, excelent displayul dintre
cele două indicatoare de bord, afişarea informaţiilor
putând fi comandată facil de la butoanele de pe volan, în
stânga.
Scaunele nu erau cele standard, ci dintr-un pachet
opţional pe care îl recomand cu căldură, deoarece oferă un bun
confort şi sunt profilate foarte bine. Foarte plăcut
volanul, cu un diametru suficient de mic pentru a se simţi sportiv
şi cu un design aproape purist, în trei spiţe şi cu butucul rotund.
Dacă mai pun la socoteală şi ornamentele din aluminiu de pe bord şi
uşi, A6 pot spune că m-a făcut să mă simt în alertă în majoritatea
timpului.
În spate, lucrurile stau mai bine decât în A7, deoarece ai parte
de un acces mai facil, iar spaţiul pe banchetă este bun
pentru a transporta doi directori sau oameni de afaceri
într-un confort mai mult decât suficient pentru această clasă.
Portbagajul are o capacitate bună pentru un astfel de sedan, de 530
de litri, fiind foarte adânc. Totuşi, comparativ cu A7, sedanul A6
suferă puţin la capitolul modularitate, mai puţin bună decât la un
model cu hayon, evident.
În funcţie de cât de generos vrei să fii, interiorul maşinii
poate fi garnisit de la confortabil la foarte luxos. Per
total, pot spune că Audi A6 are un interior reuşit pentru un sedan
premium de clasă mare şi se potriveşte foarte bine
gusturilor afaceriştilor tineri. Dacă mă raportez, însă, la
precedenta generaţie A6, am impresia că, la fel ca în cazul
exteriorului, ideea de sobrietate este mai diminuată.