Am condus noul Audi A6 3.0 TDI quattro în România

Autor: Oraan Mărculescu 13 mai 2011 Test drive

Versiunea de motorizare din test era Audi A6 3.0 TDI
quattro, de 245 CP. Adică acelaşi propulsor de pe
Audi A7
– prin urmare, mă aşteptam la acelaşi
comportament şi acelaşi feeling. Realitatea mi-a dovedit că mă cam
înşel.

Fără doar şi poate, acest motor V6 common-rail este
arhisuficient în cam toate cazurile normale de utilizare a
maşinii
. În traficul urban, maşina este pur şi simplu
sprintenă, iar sistemul de oprire/pornire automată a motorului
înseamnă şi o economie deloc neglijabilă de combustibil. Atâta doar
că eu unul aş opta şi pentru o cameră de filmat în spate, la
parcările în spaţii înguste, chiar dacă indicaţiile sistemului de
asistenţă la parcare standard pot fi considerate suficiente.

Motorul 3.0 TDI de 245 CP de pe Audi A6 este arhisuficient in majoritatea situatiilor

Pe autostradă şi, în general, la drumuri lungi, motorul
lui Audi A6 3.0 TDI se dovedeşte silenţios, dar şi capabil de un
răspuns rapid în orice moment
. Trecând în modul Dynamic,
motorul stă destul de mult turat, iar depăşirile şi reprizele sunt
foarte bune. Însă, cel puţin pe autostradă, recomand modul
„Comfort” şi folosirea pilotului automat, pentru un stres cât mai
redus.

„Dynamic” l-am rezervat pentru un traseu virajat, unde am
apreciat răspunsul foarte bun al cutiei de viteze cu 7
trepte, mai ales la încetinire, când retrogradează în mod
inteligent
. În acest mod „Dynamic”, şi direcţia se
întăreşte, suficient de mult pentru a te simţi sportiv, dar
insuficient din punct de vedere al feedbackului şi al incisivităţii
la limită. Mă rog, vorbim de fineţuri pe care şoferii obişnuiţi le
experimentează extrem de rar, deci nu contează aşa mult.

În schimb, suspensia nu este de nota 10. În condiţii de
mers normale, are o setare destul de tare (dar o idee mai moale
decât la Audi A7)
, aşa încât denivelările şi gropile
imposibil de evitat se vor resimţi destul de bine în habitablu
(noroc, totuşi, cu scaunele confortabile, care mai atenuează din
şocuri). În plus, zgomotele la trecerea peste denivelări sunt ceva
cam mari, deşi maşina este bine antifonată la zgomotele
exterioare.

Audi A6 ofera un compromis normal intre confort si sportivitate, fara a excela

Pe de altă parte, în viraje şi, mai ales, la schimbările
bruşte de direcţie, suspensia se dovedeşte cam suplă
, iar
balansul lateral este mai mare decât m-am aşteptat. ESP-ul lucrează
mai mult decât o făcea în condiţii similare în A7 (iconiţa
„clipeşte” mai des în bord), dar sistemul quattro reuşeşte să ţină
maşina foarte bine pe traiectorie, conferindu-i, la limită, un uşor
caracter subvirator.

Raportat la vechea generaţie, noul Audi A6 are un
comportament dinamic vizibil evoluat, ba chair şi un nivel de
confort mai bun
. Dar, pentru o maşină din această
categorie, nu mi s-a părut că poate fi considerat un etalon în vreo
privinţă. Se comportă pur şi simplu foarte bine, cu mici excepţii
în ce priveşte nivelul de confort pe drumurile noastre
(pretenţioşii ar fi bine să comande suspensia adaptivă).

Sistemul de frânare se comportă bine şi am remarcat o siguranţă
foarte bună chiar şi în cazul mai puţin fericit al frânării
în curbă, stabilizarea maşinii fiind foarte rapidă
.
Într-un tempo ridicat, fadingul frânelor este unul normal, fără ca
A6 să exceleze la capitolul rezistenţei în timp a eficienţei
frânării.

Sistemul quattro ii confera multa siguranta lui Audi A6. Eficienta, dar nu si deliciu

Eventual le pot recomanda celor care pun accentul pe dinamism să
comande suspensiile sport şi diferenţialul spate sport, care cu
siguranţă vor face A6 mult mai manevrabil pe traseele virajate. În
mod normal, însă, maşina este sigură şi performantă, fără a te
gratula cu vreun sentiment deosebit al sportivităţii. Practic,
Audi A6 este o maşină eficientă în conducere sportivă, dar
îi mai trebuie nişte condimente pentru a fi cu adevărat
delicioasă
.

Cred că unul dintre principalele motive ale afirmaţiei de mai
sus este reprezentat de silenţiozitatea motorului. Sau, mai
degrabă, de zgomotul fad al acestuia la acceleraţii sau decelerări.
Personal, nu consider acest lucru un minus, deoarece Audi
A6 mi-a făcut impresia unei berline premium care preferă un stil de
condus fără griji
şi fără nevoia de a te lua la întrecere
cu toţi de pe şosea. Adică maşina poate fi dinamică, dar nu pare să
agreeze agresivitatea.


Să vedem cât costă Audi A6 3.0 TDI
quattro şi ce îi oferă proprietarului pe lista de
opţionale

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide