Am condus Mercedes-Benz S 500 4Matic – acum cu 435 CP!
Chiar dacă datele tehnice oficiale susţin că noul S 500 cu tracţiune spate atinge 100 km/h cu start de pe loc în cinci secunde, la fel ca versiunea 4MATIC, toţi cei care au condus vreodată o maşină cu propulsie şi motor capabil de 700 Nm ştiu că acest lucru nu este posibil. S 500 4MATIC accelerează ca din tun şi, dacă nu ar fi ruliul pronunţat, ai jura că eşti la volanul unui SL.
Desigur, direcţia şi inerţia foarte mare a maşinii răpesc mult din plăcerea absolută pe care ar putea să o ofere această nouă versiune 500. Demultiplicarea direcţiei este prea mare iar de la vitezele ridicate la care ajungi este destul de greu să opreşti înainte de viraje la fel precum o maşină sport. Deşi noul motor îţi dă multe motive să nu cheltuieşti mai mult pe o versiune AMG, aceasta este mult mai performantă pe drumurile virajate şi mai plăcută de pilotat în regim sportiv.
Acest S 500 este superb în linie dreaptă deoarece motorul livrează forţă non-stop, indiferent de treaptă şi de viteza la care te afli. Un alt element care taie din elan este cutia de viteze 7G-Tronic ce răspunde târziu la comenzi chiar şi pe modul Sport şi este enervant de lentă în modul manual. Mai bine nu mai ofereau padelele pe alte versiuni decât AMG, oricum stau degeaba pe volan pentru că nimeni nu va fi fericit când comandă cutia din ele.
Per ansamblu, cel mai potent S non-AMG este ca un avion supersonic căruia i se permite să ruleze doar pe şosea. Este fantastic de rapid dar nu ajunge niciodată la adevărata valoare din cauza unor elemente ce altfel deservesc scopul suprem al S-ului – să fie magnific în lumea confortului. Modul Sport al suspensiei corectează în oarecare măsură acest lucru, dar S-ul rămâne limuzina supremă, exponentul perfect al confortului, înainte de orice sportivitate.
Pe alocuri pot spune că noul motor V8 este prea mult şi că nu ai nevoie de atât de multă putere la câtă forţă oferă noul S 500.. Însă, dacă stau să mă gândesc mai bine, la 107.564 de euro cu TVA la care adăugaţi opţionale, S 500 4MATIC îţi dă cea mai bună veste posibilă – nu e nevoie să cheltuieşti 45.000 de euro în plus pe un AMG.
Urmând calea ecologiei, Mercedes-Benz a spus adio propulsorului V8 de 5,5 litri, iar în locul său a adus în gamă un motor de rachetă. Cu 4,7 litri cilindree, bi-turbo, 435 CP şi 700 Nm, un S 500 se transformă complet. Dintr-o limuzină rapidă, S 500 s-a transformat într-o limuzină absolută.
Dacă nu cumva ai embleme AMG pe tine sau eşti construită în America, a avea motor V8 aspirat este acum o excentricitate în lumea limuzinelor de lux ultrarapide. Desigur, doar câteva modele AMG bine alese mai au sub capotă uriaşul motor de 6,2 litri aspirat, în rest, soluţia bi-turbo alimentează cu putere un V8 de 5,5 litri.
După cum am spus de mai multe ori, downsizing-ul a adus bucurie ecologiştilor şi extaz pentru inginerii îndrăgostiţi necondiţionat de putere şi viteză. Iar actualul S 500 confirmă acest lucru. Vechiul model, echipat cu doar 388 CP din motorul aspirat de 5,5 litri, pare venit din epoca de piatră. Atât la acceleraţii, reprize şi comportament în plaja inferioară de turaţii, cât şi, în mod surprinzător, la sunet.
Dacă fostul motor suna bine peste 4.000 rpm, noua versiune bi-turbo este superbă atât până la această valoare, cât şi dincolo de aceasta. Evacuarea este în continuare foarte silenţioasă, deşi vorbim despre un motor care are toate caracteristicile ce îi permit să facă spectacol la orice acceleraţie, dar motorul transmite un sunet superb în habitaclu, un sunet de care motorul de 5,5 litri nu era capabil.