Am condus Ford Mondeo facelift 2.0 EcoBoost

Autor: Constantin Ciobanu 02 nov. 2010 Test drive

Categoric. Este un model echilibrat, matur, proaspăt
din punct de vedere al designului, iar acum după facelift cu o
echipare şi o listă de opţionale bogată. Cât despre acest Mondeo
2.0 EcoBoost Titanium S PowerShift Lunar Sky, este un exerciţiu de
imagine din partea celor de la Ford. Nu cred că se vor regăsi mulţi
în acest model, dar poate fi o alternativă interesantă acest Mondeo
full option. Preţ?

Un Mondeo 2.0T de 203 CP PowerShift Titanium în
versiunea de caroserie cu 5 uşi costă 28.450 euro cu TVA
inclus
. Versiunea de 240 CP nu se află pe lista de preţuri
Ford România încă, iar dacă mai adăugăm lista de opţionale ajungem
la un preţ interesant. Aşadar o alternativă pentru cei care doresc
discreţie full option.

Oferta celor de la Ford în segmentul D sau
clasa medie. Mondeo
, încă de la lansare, a reprezentat
poate cea mai elegantă interpretare a conceptului de design
kinetic. În condiţiile în care a fost oferit în trei versiuni de
caroserie – sedan, hatch şi combi, a reprezentat şi o ofertă matură
în sergment, completată şi de o gamă corectă de propulsoare. Faţă
de a treia generaţie, actuala a fost un important pas înainte
pentru Ford. A reuşit să ofere modelului acea tuşă
premium
. Pe undeva poate lumea se aştepta la un model nou,
în condiţiile în care principalii rivali au schimbat
generaţia – Passat, Insignia, Avensis
.

Dar este un model lansat în 2007, prin urmare este la jumătatea
vieţii. Un facelift firesc operat de
Ford
pentru a fi pe piaţă cu un model ce are un grad de
prospeţime comparabil cu al rivalilor. Asupra liniei caroseriei nu
s-a intervenit, nici nu prea văd motive. Au apărut apendice
specifice zilelor noastre: day time running lights evident
cu LED-uri, proiectoare de ceaţă redesenate, blocuri optice spate
care încorporează LED-uri
.

De remarcat şi grila faţă mai subţire care scoate în evidenţă
mai bine sigla Ford. Priza de aer din spoiler este ceva mai generos
dimensionată şi a fost redesenată complet. A trecut de la forma
trapezoidală la cea hexagonală, formă care a debutat pe Focus. Cei
de la Ford se laudă cu o reproiectare a capotei, acum aceasta
îndeplinind cele mai exigente standarde de protecţie a pietonilor.
Aşa spun ei, iar noi nu am avut ambiţia de a testa şi acest aspect.
O uşoară redesenare a spoilerului spate, şi poate fi remarcată
apariţia unui difuzor discret la versiunile cu motorizări
puternice.

La interior se remarcă o redesenare a feţelor de uşi, apariţia
sistemului multimedia MyFord. Faceliftul aduce şi
un upgrade la capitolul sisteme electronice de asistare –
Lane Departure Warning, Auto High Beam, Driver Alert sau
Blind Spot
.
În România vânzările lui Mondeo
au înregistrat un declin de
aproape 60% în primele nouă luni ale acestui an potrivit
statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de
Automobile (APIA), la aproape 270 de unităţi.

Aproape 90% din modelele vândute au reprezentat în proporţie
egală versiunile cu patru respectiv cinci uşi, motorizările
favorite fiind dieselurile de 1,8 litri 125 CP şi cel de 2,0 litri
TDCi şi 140 CP
. În clasa medie, Mondeo este în acelaşi
interval pe locul cinci în topul vânzărilor, fiind depăşit de VW
Passat, Opel Insignia, Skoda Superb şi Audi A4. Cel mai bun an
pentru Mondeo a fost 2009, când s-a clasat pe poziţia secundă în
segmentul său, în anumite luni, cum a fost decembrie înregistrând
vânzări chiar mai mari decât cele ale lui Passat, liderul
incontestabil al clasei medii.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide