Acum, după testul cu E 250 CDI 4Matic, am condus motorul turbo de 2.1 litri pe toate modelele pe care a fost el montat. După testul cu S 250 CDI, am fost convins că acest motor nu va avea probleme de putere pe nicio altă limuzină Mercedes-Benz. Echipată cu acelaşi motor, Clasa E cu tracţiunea integrală a mărcii nu dezamăgeşte deloc.
Cu 204 CP şi 500 Nm plus transmisia automată şi tracţiunea 4Matic, E-ul atinge 100 km/h cu start de pe loc în 7.9 secunde şi nu se opreşte decât la 238 km/h viteză maximă. Motorul este silenţios odată ce s-a încălzit iar antifonarea E-ului cu acest motor este foarte apropiată de cea a S-ului echipat cu acelaşi propulsor. Faţă de o versiune cu tracţiune spate, plecările de pe loc sunt mai line şi fără ruperi de aderenţă datorate cuplului mare. O nevoie de putere mai mare nu este resimţită chiar dacă maşina cântăreşte 1.830 kg pentru că stilul de a pluti pe şosea foarte confortabil al E-ului este o calitate pe care o deţin toate versiunile, indiferent de motorizare.
Echipat cu suspensia standard acest model s-a dovedit a fi foarte confortabil, plăcut şi silenţios. Cei patru cilindri îşi vor face auzită prezenţa doar peste 4.000 rpm însă puţine vor fi momentele în care motorul va ajunge acolo deoarece cuplul motor maxim este disponibil în plaja de turaţie 1.600-1.800 rpm. Fără a te face să conduci precum cel mai plictisitor şofer de pe şosea dar şi fără prestaţii sportive deosebite, E 250 CDI 4Matic se deplaseaz[ lin şi cu un rafinament care nu trădează nicio secundă prezenţa a doar patru cilindri în linie sub capotă în loc de un V6.
Nu am fost niciodată fanul maşinilor cu tracţiune integrală dar schimbările climatice severe ale ulitmilor ani ne-au arătat că un sistem 4×4 poate fi mai mult decât binevenit. La un mod de rulare normal, liniştit, E-ul 4Matic se comportă ca o propulsie iar diferenţe apar doar la limită, pe viraje când înainte de supravirare vei avea parte de un mis spectacol subvirator. Cum însă toată electronica din lume a fost montată pe ultimele generaţii de Mercedes-Benz, poţi să te consideri apărat chiar şi de reacţiile tale mai puţin profesioniste de la volan.
E 250 CDI 4Matic este o maşină care te face să te simţi bine, îţi permite să explorezi un off-road uşor şi te lasă să dormi liniştit chiar dacă se anunţă căderi masive de zăpadă peste noapte. Consumul mediu anunţat de 5.6 litri poate fi atins cu exerciţiu în afara localităţilor iar în interiorul acestora el se va situa între valorile 8-10, mai mult decât acceptabile pentru o limuzină de lux cu transmisie automată şi tracţiune integrală.
Nu vei ajunge niciodată cu un E 250 CDI 4matic acolo unde poate să o facă ML 250 dar dacă SUV-ul stă mai mult pe şosele, el poate fi depăşit la rafinament şi manevrabilitate în oraş de către limuzină. Versiunea 250 CDI cu tracţiune integrală consumă puţin, costă puţin, din punct de vedere al taxelor datorită cilindreei foarte mici, şi totuşi este foarte capabil şi plăcut la conducere. Această maşină este o alternativă foarte viabilă pentru cei care acceptă faptul că există viaţă după ce au devenit bogaţi şi pentru altfel de maşini decât SUV-uri. Şi dacă mă întrebaţi pe mine, dacă nu e nevoie să ajungeţi cu maşina la vârful Omu, E 250 CDI 4Matic are suficiente atuuri pentru a vă face să spuneţi adio ideii de SUV.