Primul model testat din gamă a fost cel echipat cu motorul diesel de 2,0 litri şi 170 CP cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Acesta se simte mai puternic şi mai rafinat decât cel de pe generaţia anterioară iar cutia de viteze este scurtă şi precisă, exact cum te-ai aştepta să fie. Propulsorul dispune de suficient cuplu pentru depăşiri „în scurt” sau acceleraţii puternice pe drumuri de munte, dar şi pentru a asigura o călătorie confortabilă pe autostradă. Mai mult, sistemul Audi Drive Select permite ajustarea setărilor suspensiei, a răspunsului oferite de motor dar şi direcţie, de la Confort la Dynamic şi mai nou, Efficiency. În modul Dynamic A4 se descurcă foarte bine pe serpentine, având un caracter aproape neutru pe viraje.
La capitolul gadgeturi, acum şi noul A4 a primit sistemul de infotainment MMI Plus care se poate conecta la Internet şi poate crea un hotspot în interiorul maşinii la care se pot conecta până la opt deviceuri. În plus, ca şi la A6 şi A5, sistemul de navigaţie utilizează hărţi Google Maps actualizate utilizând conexiunea la Internet.
|n ceea ce priveşte sistemele de siguranţă, noul A4 dispune de sistem de frânare automată în oraş, sistem de avertizare la schimbarea benzii şi posibilitatea de a corecta traiectoria, dar şi un detector de oboseală a celui de la volan.
Cea de-a două versiune testată a fost tot un diesel de 3,0 litri TDI cu transmisie automată. Cutia de viteze S-Tronic cu dublu ambreiaj alături de sistemul Drive Select oferă o personalitate multiplă maşinii. |n modul Efficiency cutia de viteze schimbă treptele la turaţii mai joase, motorul răspunde mai greu. În cel Dynamic maşina devine cu adevărat una sport, care poate fi condusă cu plăcere pe drumuri cu viraje cât mai multe. Mai mult, sistemul de tracţiune integrală oferă un comportament rutier foarte bun pe serpentine.