Am condus Audi A1 1.4 TFSI 185 CP

Autor: Dan Vache 26 dec. 2011 Test drive

1.4 TFSI 185 Ambition

Propulsie: L4, 1.390 cmc, tracţiune faţă, transmisie automată cu dublu-ambreiaj şi şapte trepte, 185 CP, 250 Nm.

Performanţe: 0-100 km/h 6.9 secunde, viteză maximă 227 km/h, consum mediu 5.9 l/100 km, emisii CO2 139 g/km.

Preţ: 25.499 euro cu TVA.

Preţul de mai sus nu este suficient pentru cel mai rapid A1 al momentului. Pregăteşte-te să fii uimit de cât de uşor vei vrea să cheltuieşti peste 30.000 de euro pentru a face acest A1 o maşină cu adevărat specială. Opţionalele sunt scumpe şi sincer ai nevoie de MMI, S-line, jante mari şi faruri bi-xenon. Iar astfel sunt şanse mari ca un 1.4 TFSI să atingă chiar şi 35.000 de euro. Având în vedere că şi un MINI Cooper S poate să aibă aceeaşi „problemă„, cine vrea un A1 de top nu va privi prea mult listele de preţuri şi va plăti unul fără să ezite. Motorul este genial la fel şi felul în care s-a rezolvat problema puterii mari pe puntea faţă. Consumul mediu este bun doar direcţia mai poate fi îmbunătăţită (demultiplicarea trebuie să fie mai mică şi feedback-ul mai sport) pentru un control şi mai direct al maşinii.

Propulsie: L4, 1.390 cmc, tracţiune faţă, transmisie automată cu dublu-ambreiaj şi şapte trepte, 185 CP, 250 Nm.
Performanţe: 0-100 km/h 6.9 secunde, viteză maximă 227 km/h, consum mediu 5.9 l/100 km, emisii CO2 139 g/km.
Preţ: 25.499 euro cu TVA.

Preţul de mai sus nu este suficient pentru cel mai rapid A1 al momentului. Pregăteşte-te să fii uimit de cât de uşor vei vrea să cheltuieşti peste 30.000 de euro pentru a face acest A1 o maşină cu adevărat specială. Opţionalele sunt scumpe şi sincer ai nevoie de MMI, S-line, jante mari şi faruri bi-xenon. Iar astfel sunt şanse mari ca un 1.4 TFSI să atingă chiar şi 35.000 de euro. Având în vedere că şi un MINI Cooper S poate să aibă aceeaşi „problemă”, cine vrea un A1 de top nu va privi prea mult listele de preţuri şi va plăti unul fără să ezite. Motorul este genial la fel şi felul în care s-a rezolvat problema puterii mari pe puntea faţă. Consumul mediu este bun doar direcţia mai poate fi îmbunătăţită (demultiplicarea trebuie să fie mai mică şi feedback-ul mai sport) pentru un control şi mai direct al maşinii.

Sunt în continuare de părere că nu faptul că trebuie să plăteşti 25.000 de euro pentru un A1 1.2 TSI echipat este o problemă în sine. Ci că deranjant pentru clienţi este faptul că A1 nu este atât de original şi nu are o personalitate atât de spectaculoasă. MINI este deosebit din toate punctele de vedere, nu doar scump. A1 are nevoie de timp pentru a intra în conştiinţa oamenilor drept o maşină cool, câtă vreme MINI are deja zeci de ani de coolness în avans. La fel şi Fiat 500…

Modelele deosebite ale gamei sunt responsabile cu creşterea coolness effect-ului, iar acesta este unul perfect pentru A1. Vârful de gamă actual pentru A1 are 185 CP, transmisia S-tronic în standard şi un preţ de pornire total justificat. Viteza costă, iar acest A1 este capabil să ofere viteză într-o maşină mică, arătoasă, datorită pachetului S-line şi foarte plăcută de manevrat datorită dimensiunilor.

Chiar dacă Audi nu recunoaşte acest lucru, A1 a devenit dintr-o idee a unei maşini de oraş pe care o vor iubi fanii mărcii, o problemă de orgoliu pentru toată compania. Nimeni de la Audi nu îţi va recunoaşte că vânzările lui A1 nu sunt satisfăcătoare sau că platforma tehnică a fost împrumutată fără foarte multe modificări de la Polo. Este greu să convingi un client, fie el şi deja posesor de Audi să cheltuiască 25.000 de euro pe o maşină mai mică decât un A3 şi foarte apropiată ca feeling de condus de fratele la fel de bun dar mult mai ieftin, Polo.

Cred că problemele pentru A1 abia încep. Lăsaţi preţul, lipsa de istorie şi de factor cool, uitaţi chiar şi faptul că maşina asta seamănă prea mult la condus cu un Polo. Adevărata problemă cu care se va confrunta Audi vine tot de la Audi. Se va lansa anul viitor şi se numeşte A3, noua compactă care va avea un design foarte apropiat de al lui A1, un interior aproape identic cu al său şi preţuri comparabile după cum şi listele actuale de preţuri ale lui A3 o pot confirma.

Deci A1 are nevoie de ceva magie. Ceva foarte special, eventual o repoziţionare, o nouă filozofie care să conducă acest model către succesul tuturor celorlaltor maşini Audi. Ştim deja că există magicieni la Ingolstadt iar modelele super-sport ale lui Audi sunt operele lor cele mai de preţ. Direct din laboratorul întunecat al minţilor luminate ale lui Audi tocmai a fost prezentat A1 quattro, mult-aşteptatul S1, maşina la care visam de prima oară când am văzut compactul A1. Spuneam însă că este nevoie de magie iar Audi cred că gândeşte la fel. A1 quattro nu se numeşte S1, are 256 CP, quattro şi va fi comercializat în doar 333 de unităţi începând cu anul viitor. Acesta, dragii mei este primul pas către transformarea lui A1 într-o maşină cult. Iar o maşină devenită cult se va vinde ca pâinea caldă. Adică precum Fiat 500 sau MINI…

Până să atingem minunatul A1 quattro, am căutat în gama micului Audi ceva mai multă magie decât poate oferi un simplu TDI. Iar cei care caută, găsesc. Chiar dacă momentan este cel mai scump model al gamei A1, 1.4 TFSI-ul de 185 CP este o maşină specială, cu valori speciale şi cu o personalitate specială. O maşină care poate concura cu adevărat un MINI sau un Abarth.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide