Alfa Romeo 159 2.4 JTD în echiparea TI vine cu un preţ de bază de 29.849 de euro, inclusiv TVA, o afacere foarte bună dacă e să o comparăm cu principalii săi adversari.
Printre dotările de bază amintim de condiţionator automat bi-zonă, scaune sport cu tapiţerie din piele, volan sport si schimbător în piele “Pieno Fiore” perforată cu cusătură roşie, suspensii sport (garda la sol mai joasă cu 20 mm), VDC cu Hill Holder (include ABS, ASR, BAS), jante din aliaj de 19” cu pneuri 235/40 şi chiar şi excluderea siglei cu motorizarea de pe capota spate.
Iar lista de opţionale încă mai este deschisă: condiţionator tri-zonă (426 de euro), faruri cu xenon (839 de euro), trapă electrică (726 de euro), sistem de navigaţie (2.461 de euro) sau audio Bose Hi-Fi (744 de euro). Garanţia este de 3 ani fără limită de kilometri, iar întreţinerea are loc la fiecare 10.000 de km şi costă în mod normal doar 282 de lei, pentru schimbul de ulei şi filtrul de ulei.
Însă la fiecare 20.000 de km se schimbă şi filtrul de combustibil, plus cele de aer şi polen, pentru ca preţul total să ajungă la puţin peste 1.000 de lei. Iar atunci când se înlocuieşte distribuţia, la fiecare 60.000 km, costul unei revizii ajunge chiar şi la 3.300 de lei. Vorbim astfel de costuri de întreţinere rezonabile pentru o maşină care costă peste 30.000 de euro şi care ajung la un rulaj de 100.000 de km la un total de aproape 2.000 de euro.
Avem, aşadar, un automobil sportiv, capabil să facă faţă concurenţei germane, cu preţuri foarte bune şi câteva atuuri importante: de la designul atrăgător şi puterea motorului diesel până la un interior impunător şi un desing atrăgător. Ah, m-am repetat. Dar aţi înţeles ideea.
Dacă vă interesează un model diesel din clasa medie premium este imperativ să faceţi un drive-test cu o Alfa Romeo 159. S-ar putea să vă surprindă. Foarte plăcut.