În interior nici o surpriză. Pentru că, cel puţin la nivel estetic, vorbim din nou de o reuşită. De la designul ceasurilor de bord, indicatoarele pentru temperatura apei, combustibil şi presiune turbo integrate în partea centrală a bordului, volanul excelent realizat şi până la scaunele crem din piele, atmosfera pasională este prezentă fără nici o îndoială.
Pur şi simplu vorbim de ceva cu totul diferit faţă de ce întâlnim la concurenţa germană, rece şi uneori enervant de exactă. Iar când mergi cu o Alfa Romeo 159 pe timp de noapte, toate simţurile îţi sunt ascuţite de o ambianţă luminoasă de alb şi roşu strident. Ai crede că este deranjant, dar în realitate eşti inconjurat de o atmosferă caldă, pasională şi nu în ultimul rând sportivă.
Stau dovadă pentru aceasta pedalele din aluminiu, consola centrală cu aspect metalic şi scaunele sport, ce oferă totuşi o poziţie de condus uşor ridicată, mai ales că există riscul să atingi din greşeală maneta de pilot automat.
Vreau să amintesc totuşi de volanul cusut cu aţă roşie, care se mulează perfect în palme şi te îmbie să-ţi ţii ambele mâini pe el. Părţile mai puţin bune la el sunt butoanele cu o manevrare uşor imprecisă, dar şi claxonul situat mult prea în interior.
În ceea ce priveşte ergonomia, puţine lucruri sunt de obiectat, mai ales că vorbim de o maşină la care cele mai importante lucruri sunt designul, volanul, pedalele şi scaunele. Am fi dorit evident mai multe spaţii de depozitare sau un torpedou incăpător (avem în schimb airbag pentru genunchi montat în acest loc), însă Alfa Romeo se mulţumeşte să ne gratuleze cu un buton de start şi 3 guri de ventilaţie centrale.
Materialele folosite par de calitate şi se prezentau foarte bine după aproape 8.000 de km. Asta pe loc. Pentru că în mers pe denivelări şi la diferenţe mari de temperatură poţi sesiza cu uşurinţă câteva pocnituri, datorate mariajului dintre jantele de 19 inch şi gropile de la noi din ţară. Iar aici trebuie să ai grijă cum le abordezi, mai ales pentru pasagerii din spate, care nu beneficiază de mult spaţiu şi pot ajunge cu capul până la plafon.
În cele din urmă am ajuns la vizibilitate, acolo unde am putea nota un montant central destul de mare, care obstrucţionează vederea destul de mult în lateral dreapta. Însă pe tine te interesează mai mult oglinda centrală, pentru a-i vedea pe cei pe care îi laşi în urmă.
La 210 CP ai şi posibilitatea asta.