În România, Subaru XV este oferit cu două motorizări: un 1,6 litri pe benzină, de 114 CP şi care beneficiază de un reductor, având un preţ de bază de 23.548 euro. Versiunea cu motorul diesel de 2,0 litri şi 150 CP are un preţ de bază mai mare: 26.648 euro (chiar mai mult decât al celei mai scumpe versiuni pe benzină, cu o cutie CVT, care costă 26.028 euro).
Însă, cel mai probabil, dacă vrei un Subaru XV înseamnă că eşti ceva mai pretenţios, deci e de preferat să apelezi la versiunea de echipare superioară Confort, care costă 28.508 euro, diferenţa de 1.860 euro fiind justificată de câteva dotări suplimentare pentru un confort mai bun. Cine vrea şi sistemul de navigaţie cu touchscreen şi cameră pentru mersul înapoi mai trebuie să scoată din buzunar încă 1.860, o versiune precum cea din test ajungând la 30.368 euro.
O sumă la care concurenţa coreeană, în special, plusează la capitolul spaţiu şi chiar nivel de dotări. Subaru XV, însă, convinge prin avansatul sistem de tracţiune integrală, care îşi merită banii, mai ales dacă eşti genul care iese deseori în afara asfaltului şi nu vrei crossover doar pentru imagine sau exclusiv pentru oraş.
Motorul diesel boxer merită şi el aplauze pentru performanţele dinamice pe care i le conferă maşinii, dar în privinţa consumului lucrurile nu sunt chiar aşa roz. În teorie, acest propulsor anunţă o valoare foarte optimistă, de 5,6 litri/100 km. Dat fiind faptul că maşina căntăreşte peste 1,5 tone cu şofer cu tot, iar tracţiunea integrală permanentă înseamnă o eficienţă energetică mai scăzută, mă aşteptam ca Subaru XV să consume mai degrabă 6,5-7 litri/100 km în medie.
Consumul obţinut în scurtul nostru test a fost chiar mai mare, de circa 8 litri/100 km, deoarece nu am menajat maşina, având un stil de condus în general sportiv în afara oraşului şi pe coclauri, în timp ce în oraş să spunem doar că am fost mai grăbit decât de obicei – deşi nu prea aveam motive. De vină este, clar, răspunsul bun la acceleraţie al boxerului diesel…
În concluzie, Subaru XV este un crossover relativ exclusivist, care mizează foarte mult pe partea tehnică. Motorul de 2,0 litri mi se pare cam puternic pentru această maşină, al cărei comportament general este penalizat de suspensia cam suplă, aşa încât performanţele bune ale dieselului boxer nu pot fi exploatate foarte bine pe drumurile virajate, unde ruliul pronunţat îl va tempera pe cel de la volan.
În schimb, jos pălăria pentru sistemul de tracţiune integrală, care îşi demonstrează competenţa şi în afara şoselelor. Iar faptul că Subaru XV este mai compact decât alte crossover-uri sau SUV-uri de pe piaţă, cu preţuri similare, nu mi se pare un dezavantaj, mai ales dacă nu eşti familist.
Prin urmare, targetul lui Subaru XV cu acest motor diesel este destul de restrâns: oameni cu bani care vor neapărat „the best” în materie de tehnologie 4×4 pentru un crossover. Dacă nu ai nevoie de mult spaţiu pentru oameni şi bagaje, merită să-ţi iei Subaru XV şi să faci economie de circa 5.000 euro faţă de un Forester cu acelaşi diesel boxer.