Şi am ajuns la motor. Acolo unde gălăgia se aude un pic, dar se simte bine pe asfalt dintr-un 1.5 diesel de 90 de cai. Pe care îl ştim prea bine. Şi care nu se dezleagă de impresia bună pe care ne-a lăsat-o mereu. Sincer, am cam tras în 3 zile de maşinuţa asta. Numai în oraş. Însă am fost primii la şi de la semafor. La curbe şi în viraje ca de oraş, la 90 de grade. Ne-am distrat de la Piaţa Unirii până în Militari în 20 de minute la ora 4. Pas mal cum ar zice japonezul. Asta şi pentru că am făcut exces de turaţii într-a doua.
Ne-a plăcut mai mult stabilitatea decât direcţia şi că nu pierde vlagă când dai drumul la aerul condiţionat. Bineînţeles că am sporit şi noi forţa pe pedală automat, dar nu ne aşteptam la o maşină mică să-şi păstreze forţa când porneşti climatizarea. Mai uşor decât orice e să parchezi noua Micra. Aviz celor cu dificultăţi la aproximare. Camerele te ajută precis, iar vizualizarea de sus a întregii maşinii e un ajutor pentru oricine atunci când nu vrei să zgârâi jantele în borduri.
Aşa că suntem forţaţi să declarăm că de la începutul anului, Micra ne-a surprins cel mai mult. A evoluat atât de mult că a migrat definitiv din clasa low-cost în care sunt predestinate maşinile de oraş. Este o maşină serioasă cu o formă spaţială fenomenală cum numai la Mazda mai vedem. Vorbim de jocuri de volume tăioase, de concepţii de design, nu de unghiuri drepte şi rotunjimi simple cum ne-au obişnuit chiar şi producătorii cu ştaif. Vezi o identitate, simţi că marca are o personalitate şi recunoşti că aia e Micra, ăla e Qashai şi celălalt GTR. Nu arată toate la fel şi diferă doar dimensiunile. Este motivul pentru care apreciem un efort de design inteligent şi inspirat. Dinamic este peste nivelul “corect”. Asta e Micra, un Nissan care excelează şi-ţi oferă un pic mai mult decât ai nevoie. Să fie!
TEST MICRA, DOTĂRI ŞI PREŢ (GALERIE FOTO)