Test drive BMW 840d xDrive Gran Coupe – Când extravaganța se măsoară în milimetri

Autor: Elena Luchian 26 dec. 2019 Test drive

Șase ani a lucrat BMW pentru a înlocui Seria 6 Gran Coupe. Apoi a tras prelata de pe Seria 8 Gran Coupe, reînviind un nume apus de două decenii. Am testat BMW 840 d cu motor de 3.0 litri cu 320 de cai putere, transmisie automată și tracțiune integrală.

Intră în galeria foto

Fluidă și aerodinamică, rafinată și sofisticată, limuzina cu desen de coupe grandios poartă faruri LED adaptive și pachetul M Sport, care îi aduce jantele din aliaj ușor de 20 de inci, îmbrăcate în anvelope Pirelli Sottozero, diferențial M Sport, un sistem de frânare M cu etriere albastre, dar și un Roșu Aventurine metalizat. Culoarea creează un contrast elegant cu elementele negre lucioase ale pachetului BMW Individual Shadow Line.

BMW 840d xDrive Gran Coupe (34)

Am testat versiunea care ar putea fi cea mai populară în România, 840 d, pusă în mișcare de motorul de 3.0 litri TwinTurbo Power cu 320 de cai putere și 680 de Newton metri, cuplat la o transmisie Steptronic Sport cu opt rapoarte și la un sistem de tracțiune integrală xDrive. L-am plimbat prin oraș, l-am dus la drum întins pe DN-1 și chiar pe circuit, la Academia Titi Aur.

Cum se conduce/plutește/zboară?

Seria 8 Gran Coupe este economic în blocaje rutiere, foarte confortabil la drum lung și deloc complexat pe pistă, deși cifrele trecute în dreptul greutății sale în fișa tehnică te-ar putea face să crezi că nu acolo este locul lui. Aproape două tone de eleganță, 5082 milimetri de extravaganță. Sunt 1925 de kilograme cărora le plătește tribut la plecarea de pe loc. Dar odată plecat…

Se aruncă în viraje cu aplombul unui sportiv pur-sânge și știe exact ce are de făcut. Echipat cu direcție integrală adaptivă, nu te lasă o secundă să simți că pierzi controlul în viraje, dar te lasă să te distrezi. Padelele de pe coloana de direcție îți dau un plus de libertate, iar cu transmisia în Sport și același mod de rulare selectat din butonul aflat pe tunelul median, Seria 8 Gran Coupe se comportă ca un atlet veritabil.

BMW 840d xDrive Gran Coupe (52)

Mașina aleargă de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde și atinge o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Îi credem pe cuvânt pe bavarezii care au scris fișa tehnică, nu am testat ?

Stai atât de jos la volanul M, îmbrăcat în piele, al noului BMW Seria 8 Gran Coupe, încât simți cum mașina îmbrățișează asfaltul. Din scaunul în piele Merino Alb Ivory (3.690 de euro), cu funcție de încălzire și ventilație, îmi trec degetele peste suprafețele fine. Pachetul Crafted Clarity aduce la bord sticla cu aspect de cristal pe selectorul de viteze, pe comutatorul iDrive și pe conturul butonului de pornire. Extravagant? Sigur! Prea mult? Poate. Exclusivist? Se bifează!

BMW 840d xDrive Gran Coupe (81)

Dar cum stai în spate? Nu simți că ești într-un coupe dacă ai sub 1.90 m. Poziția joasă permite spațiu decent la cap, iar ampatamentul generos, cu 201 milimetri mai lung decât al coupe-ului și al versiunii cabrio, nu-i forțează pe pasageri să facă vreun compromis în ceea ce privește spațiul la genunchi. Au loc acolo, în mașina cu o lățime de 1.932 de milimetri și cu o înălțime de 1.407 milimetri, două persoane și… jumătate, pentru că tunelul central înalt nu-i va permite prea mult confort celui care trebuie să stea la mijloc. Pasagerii de acolo primesc propriul lor sistem de climatizare și o cotieră generoasă (dacă cel de-al treilea rămâne acasă).

Pasagerii din spate nu vor strâmba din nas nici când mașina rulează pe bulevardele cu aspect de off-road din București. Suspensia M adaptivă, cu amortizoare controlate electronic, anulează denivelări și chiar gropi.

20 de difuzoare și o experiență de sală de concerte sunt garantate de sistemul audio Bowers & Wilkinson. Muzica clasică se aude ca la Opera din Viena și te face să simți că merită fiecare cent din cei 5.791 de euro plătiți pentru această dotare.

Are simțul umorului

Echipat cu BMW Live Cockpit Professional, modelul are instrumentar de bord digital de 12,3 inci și display tactil de 10,25 de inci, care redă și navigația. Iar sistemul Intelligent Personal Asssitant are și umor. “Hey, BMW, spune-mi o glumă!”, l-am rugat când ne-am petrecut timpul împreună într-un blocaj. “Nu-mi pot imagina că te-ai plictisit. Înseamnă că nu ai încercat modul Sport!”, a venit răspunsul. “Râzi de mine?”, i-am răspuns. “Vezi bine că nu avem unde să facem asta!” Mi-a dat impresia că se preface că nu înțelege… ?

BMW 840d xDrive Gran Coupe (61)

Nu o să mă răzbun. Nu o să mă prefac că nu înțeleg când se aprinde martorul rezervorului. Dar acest lucru nu se va întâmpla prea curând, pentru că 8-ul meu cu patru uși și motor diesel consumă 6,8 l/100 km pe drum national și 9,2 l/100 km în orașul blocat înainte de sărbători. Sunt departe de cifrele furnizate de BMW, dar sunt cifre mai mult decât decente pentru o astfel de mașină.

Portbagajul pune la dispoziția ocupanților 440 de litri, ceea ce îl face pe Seria 8 Gran Coupe mai generos decât rivalul direct, Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.

Partenerul meu de drum mi-a câștigat rapid încrederea. Are sistem Driving Assistant Professional și pilot automat activ cu funcție Start & Stop, așa că Seria 8 Gran Coupe se descurcă singur: menține banda de circulație, păstrează distanța față de mașina din fața sa, poate să accelereze, să frâneze, să oprească. Sistemul îți cere regulat să confirmi că ești acolo. Și ești, nu?

BMW 840d xDrive Gran Coupe (1)

Mașina mea vine standard cu cheie BMW Display Key, cu ajutorul căreia poți să verifici statusul mașinii sau poți să programezi de la distanță sistemul de climatizare, ca să găsești cabina încălzită atunci când pleci la serviciu.

BMW 840 d xDrive Gran Coupe are un preț de pornire de 99.722 euro. Versiunea testată ajunge la 133.322 de euro. Poate pare mult, dar extravaganța se măsoară și în euro.

Intră în galeria foto

 

Date tehnice

Model BMW 840 d xDrive Gran Coupe
Motor TwinPower Turbo, 3.0 litri
Cilindree 2993 cm3
Transmisie Automată, Steptronic, 8 trepte
Tracțiune Integrală, xDrive
Putere maximă 320 CP
Cuplu maxim 680 Nm
Accelerație 0-100 km/h 5,1 secunde
Viteza maximă 250 km/h
Greutate 1.925 kg
Lungime 5.082 mm
Lățime 1.932 mm
Înălțime 1.407 mm
Ampatament 3.023 mm
Volum portbagaj 440 de litri
Preț de pornire (euro, TVA inclus) 99.722 euro
Preț versiune testată (euro, TVA inclus) 133.322 euro

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Mihai Pop



Comentarii
Inchide