Noul VW Golf 6 vrea să aplice strategia "Regele s-a întors, feriţi-vă!", astfel încât Porsche România ne-a pus la dispoziţie versiunea de top din acest moment, VW Golf 2,0 TDI 140 CP DSG. Făcând abstracţie de faptul că maşina era dotată cu transmisia automată DSG, iată ce concurenţi au răspuns chemării la duelul iniţiat de ProMotor:
- Fiat Bravo 1,9 Multijet (150 CP) – italienii au pregătit un răspuns pasionant, puternic, dotat şi cu un preţ atractiv
- Ford Focus 2,0 TDCi (136 CP) – a trecut recent printr-un facelift şi este recunoscut actualmente pentru cel mai bun tren de rulare din clasa compactă
- Honda Civic 2,2i-CTDi (140 CP) – japonezul arată ca un OZN şi exercită aceeaşi atracţie, beneficiind de unul dintre cele mai rafinate motoare diesel
- Opel Astra 1,9 CTDi (150 CP) – are vechimea cea mai mare şi în curând va fi înlocuit de o nouă generaţie, dar încă mai are destule argumente
- Toyota Auris 2,0 D-4D (126 CP) – înlocuitorul precedentei Corolla este o maşină cu o concepţie total nouă şi se bazează pe renumele Toyota în materie de fiabilitate
Din păcate, din diverse motive, în acest meci foarte important nu au reuşit să se prezinte următoarele modele:
- Audi A3 2,0 TDI (140 CP) – vărul emancipat al lui VW Golf 6 a fost lansat de curând în varianta facelift; versiune de motorizare indisponibilă la data realizării testului
- BMW 118d (143 CP) – micul bavarez premium pune accentul pe economie; versiune de motorizare indisponibilă la data realizării testului
- Citroen C4 2,0 HDI (140 CP) – modelul a primit recent un facelift, care nu ajunsese în România la data realizării testului
- Hyundai i30 2,0 CRDi (140 CP) – modelul coreean are preţuri foarte atractive; versiune de motorizare indisponibilă la data realizării testului
- KIA cee’d 2.0 CRDi (140 CP) – fratele lui Hyundai i30 este, în acest an, cea mai vândută compactă în România; versiune de motorizare indisponibilă la data realizării testului
- Lancia Delta 2,0 Multijet (165 CP) – proaspătul model italian propune un stil nonconformist şi o motorizare foarte puternică, dar nu era lansat în România la data realizării testului
- Mazda3 2,0 CRTD (143 CP) – modelul japonez va ieşi din fabricaţie în curând, deci nu avea rost o comparaţie în acest moment
- Peugeot 308 2,0 HDI (136 CP) – modelul francez mizează pe eleganţă; versiune de motorizare indisponibilă la data realizării testului
- Renault Megane 3 1,9 dCi (131 CP) – cea mai nouă compactă franceză va fi lansată în România de abia în cursul lui 2009
- Seat Leon 2,0 TDI (140 CP) – "vărul" latin al lui VW Golf 6 convinge prin aspect; versiune de motorizare indisponibilă la data realizării testului
După cum se poate observa, vorbim de o confruntare de top, cu motorizări diesel potente, aproape de 150 CP, caz în care şi preţurile sunt mai mari, iar aşteptările clienţilor pe măsură. Astfel, calitatea fabricaţiei, echiparea maşinilor şi caracteristicile dinamice capătă un rol mult mai important decât în cazul versiunilor de bază ale acestor modele.
De fapt, după cum am anticipat în testul "comitetul de primire", VW Golf 6 intră într-un club foarte disputat, trebuind să facă faţă competiţiei pe toate planurile.
Joi 13 noiembrie ne vom concentra atenţia pe comparaţia din punct de vedere al exteriorului – practic, primul contact cu maşina contând destul de mult la acest nivel în categoria compactelor.
Rămâneţi pe promotor.ro pentru a afla impresiile şi notele echipei ProMotor, în acest prim comparativ cu VW Golf 6