Renault a pus mare accent în ultimii ani
pe calitatea crescută a produselor sale. Şi unde mai bine poţi
vedea acest lucru decât în interior? Renault Clio 3 a început
această mică revoluţie, fiind urmat apoi de Renault Laguna 3. Aşa
cum era şi normal, trendul a fost continuat de Megane 3 iar acum de Fluence.
Diferenţele vizuale între cele două modele sunt
puţine: baghete de semanlizare diferite, aeratoare
schimbate şi un vitezometru analogic.
Însă Renault Fluence iese în evidenţă cu altceva: cel
mai mare spaţiu interior din clasă, un atu uşor de obţinut
atunci când ai cel mai mare ampatament. Scaunele faţă se
pot ajusta pe intervale foarte mari, volanul de asemenea,
astfel încât o poziţie de condus poate fi identificată cu uşurinţă.
Şi chiar şi în cazul celor mai înalţi şoferi, spaţiul
pentru pasagerii din spate va rămâne la un nivel foarte
generos.
Portbagajul a crescut şi el în
dimensiuni, contribuind la imaginea generală de maşină mare şi
spaţioasă. Dacă până acum interiorul crem al versiunii Privilege
era cel sinonim cu luxul, pot spune ca şi în varianta Dinamique
impresia de calitate este omniprezentă. Volanul din piele
integrează perfect comenzile pentru tempomat în timp ce
satelitul din spatele acestuia asigură un control aproape total al
sistemului audio.
O atenţie deosebită s-a dat şi vibraţiilor şi
insonorizării, maşina fiind vizibil îmbunătăţită, de la
noua podea până la greutăţile ataşate planşei spate. Însă există şi
capitole mai puţin reuşite, cum ar fi
spaţiile de depozitare, destul de puţine sau
sistemul de închidere al portbagajului care ocupă o parte
semnificativă din volumul acestuia. Iar la
ergonomie am mai putea menţiona amplasarea
defectuoasă a conexiunii audio şi lipsa unui indicator pentru
funcţionarea compresorului de aer condiţionat.
Şi să nu uit de navigaţia Tom Tom cu telecomandă, o soluţie pe
cât de simplă pe atât de utilă. Uşor de folosit şi cu un ecran
generos, ar putea reprezenta un opţional interesant de luat în
seamă.