Intenţia constructorului nipon este de a transforma Honda Insight în primul vehicul hibrid accesibil marii majorităţi, astfel încât modelele de acest gen să nu mai fie rezervate celor cu buzunare generoase sau vedetelor dornice de a-şi mai atârna un trofeu la imagine.
Prin urmare, Insight trebuie să fie un vehicul ieftin, cu tehnologie hibridă, dar care să poată satisface cât mai mulţi clienţi. Aşa se explică într-o primă fază soluţia hatchback aleasă pentru maşină. Din punct de vedere al designului se regăsesc asemănări cu FCX Clarity, dar sunt destul de timide aceste puncte comune.
Oricum, designul părţii frontale este plăcut, chiar uşor agresiv, lucru în premieră pentru un astfel de model. Privită din lateral, apare tendinţa de a o confunda cu Toyota Prius, dar asta şi pentru că aerodinamica se pare că impune aceeaşi reţetă la nivel de design, chiar şi hayonul are cam acelaşi aspect cu cel de la Prius. Oricum, designul exterior lasă o impresie plăcută prin calitatea finisajelor.
Interiorul trădează uşor ambiţia celor de la Honda de a furniza un hibrid accesibil marii majorităţi. Materialele sunt ieftine, pe alocuri plasticele de pe bord sunt tari, dar designul planşei de bord este plăcut. Poziţia la volan este corectă, vizibilitatea în faţă şi în oglinzile laterale este bună, în schimb nu prea vezi nimic în oglinda centrală, din cauza liniei înalte a hayonului.
Habitaclul este aerisit, iar patru persoane pot călători extrem de confortabil în Honda Insight. Surprinde plăcut şi volumul portbagajului, care are 400 litri în configuraţia fără roată de rezervă şi ajunge la 1.073 litri în cazul rabatării banchetei spate. Pentru a câştiga spaţiu, în spate s-a lucrat la reducerea volumului ocupat de baterii, dar s-a şi adaptat o punte semiindependentă, torsională de tip H.
Dar să vedem cum se comportă la drum Honda Insight.