Oficialii Ford au recunoscut că noua Fiesta foloseşte cam 45% elemente comune cu modelul japonez. Puntea spate este punte semirigidă iar cea faţă foloseşte layout-ul McPherson clasic.
Inginerii Ford au modificat însă bucşele şi rigiditarea arcurilor precum şi cea a bării de torsiune. A rezultat o suspensie excelentă, foarte apropiată de cea a fratelui mai mare, Focus.
Direcţia este un alt domeniu unde noua Fiesta excelează. Deşi este asistată electric, direcţia este grea şi oferă suficient feedback celui de la volan.
Gama de motorizări va fi alcătuită din trei propulsoare pe benzină: 1.25 (82 CP), 1.4 (96 CP) şi 1.6 TI-VCT (120CP). Gama diesel este alcătuită din 1.4 TDCI (68 CP) şi 1.6 TDCI (90 CP).
Am avut ocazia să mergem şi cu versiunea cu trei portiere dotată cu motorul pe benzină de 120 CP în finisare Sport. Este cel mai sportiv model al gamei până la apariţia viitoarei versiuni ST.
În finisarea Sport, Fiesta are un spoiler mai proeminent, un eleron generos şi praguri pe lateral. Pe lista nivelelor de finisare există acum şi Titanium, care este cel mai bine dotat model din gamă.
Este prima Fiesta care după multă vreme poate pretinde coroana de lider al segementului. La volan se simte cu o clasă asupra concurenţei şi cel puţin două faţă de modelul actual.
Poziţia de condus este bună, volanul şi schimbătorul sunt o plăcere, singurul lucru care deranjează în mers fiind montantul stânga faţă care afectează vizibilitatea în virajele de stânga în ciuda unui geam mic separat cel al portierei.
Noul Ford Fiesta va veni în România la începutul anului viitor şi încă nu există preţuri pentru ţara noastră dar ne aşteptăm ca aceastea să nu fie cu mult mai mari decât cele ale actualei generaţii.
Avem în faţă a şaptea generaţie a modelului Fiesta. Este unul din modelele emblematice ale clasei mici fiind prezentă pe piaţă auto din 1976. Deja un succes în România, Fiesta este acum la momentul schimbării generaţiei şi Ford a vrut să facă ceva special.
Concurenţa a devenit din ce în ce mai puternică şi este nevoie de ceva impresionant pentru a se impune. Atunci când primele fotografii au apărut, am avut impresia că noua Fiesta are un design prea ciudat, mai ales la interior.
Însă imediat cum ne-am fat jos din avion, am ajuns lângă flota de Fieste de test. Prima senzaţie a fost: ce bine arată! Culorile aprinse, special alese şi kitul sport pe versiunea Sport ne-au atras instant atenţia.
Noua Fiesta are un profil interesant, linia plafonului fiind curbată pronunţat spre spate, lucru ce atrage imediat privirea. Am ales pentru început să testăm versiunea cu cinci uşi dotată cu motorul 1.6 TDCI de 90 CP.
Primul contact cu interiorul este un pic ameţitor. Designul consolei centrale s-a schimbat total fiind diferit de tot ce a mai făcut Ford până acum. Pare capul unui extraterestru încrucişat cu un telefon mobil.
Consola este alcătuită din două părţi distince acum şi arată foarte bine. Calitatea materialelor folosite la interior a crescut, deşi au rămas câteva plastice rebele care nu fac cinste acestei maşini.
Motorul diesel este o cunoştinţă mai veche. Se găseşte pe actuala generaţie Fiesta şi Focus. Are cuplu suficient şi oferă acceleraţii satisfăcătoare. Puncte minus: cutia cu doar cinci trepte de viteză şi faptul că la anumite turaţii devine zgomotos.Lăsând la o parte motorul, impresionează ţinuta de drum. Noul Ford Fiesta foloseşte platforma dezvoltată de grupul Ford şi care este folosită şi de modelul Mazda2.