Unul dintre aceste exemple este Chevrolet Epica, o berlină de mari dimensiuni sub capota căreia regăsim, din această primăvară, common-rail-ul de 2,0 litri şi 150 CP cunoscut de pe SUV-ul Captiva.
Deşi, din exterior, exigenţii ar tinde să blameze acest model pentru mormăitul pregnant la ralanti, odată ajuns în interior descoperi că Chevrolet (ex-Daewoo) nu a făcut economie la materialele fonoabsorbante, ambianţa fiind chiar plăcută, chiar dacă nu eşti fan diesel. Vibraţiile nu sînt inexistente, dar nu deranjează deloc, deci maşina promite.
Promite cam multe, dacă ne uităm pe fişa tehnică. De exemplu, turbina cu geometrie variabilă ar trebui să ofere 85% din cuplul motor începînd cu 1.500 rpm. În realitate, sub 2.000 rpm răspunsul motorului este de-a dreptul ardelenesc. Odată depăşit acest prag, cutia cu cinci trepte o plasează pe Epica în categoria “Nu vă invităm la excese, dar ne simţim foarte bine la 160-170 km/h”. Chiar mai bine decît pe variantele dotate cu motoare pe benzină, dieselul răspunzînd prompt la solicitări şi fiind mult mai agreabil în utilizarea cotidiană.
Setarea trenului de rulare, care privilegiază clar confortul, le taie din elan şoferilor care vor mai mult de la maşină pe traseele virajate, gabaritul automobilului americano-coreean spunîndu-şi cuvîntul. Şi e bine că Epica îţi ţine în frîu pornirile viteziste, deoarece asta înseamnă un consum mediu mult mai apropiat de cel din datele oficiale, dar mai mare decît ceea ce oferă concurenţa. Este adevărat, preţul foarte competitiv face din Epica un compromis excelent – le-am sugera aleşilor neamului să ia în considerare această maşină: este mult prea spaţioasă şi confortabilă pentru ce ar merita ei şi, totodată, mult mai prietenoasă cu bugetul nostru, al contribuabililor.
Dotată cu noul diesel, Epica trebuie luată ca atare: fără false aere de VIP, cu proporţii clasice, relativ banală, ea se adresează celor trecuţi de prima tinereţe şi care nu vor să iasă în evidenţă datorită siglei de pe capotă. Motorul nu rupe gura tîrgului prin soluţii originale, dar, surprinzător sau ba, se aliniază normelor moderne, fiind dotat cu filtru de particule regenerabil şi arbori de contraechilibrare. Doar scepticismul clienţilor în faţa produselor coreene poate fi o barieră serioasă pentru Epica, deşi preţul atrăgător al maşinii sigur va atîrna cel mai greu în balanţă.