Seat Ibiza SportCoupe 1,6 în echiparea Sport, cu destul de multe opţionale, după cum se poate observa în fişa ataşată mai jos, are un preţ cu toate taxele de 15.913 euro. Din fericire pentru noi, acest model, deşi proaspăt lansat, vine cu o reducere de 1.991 euro cu tot cu TVA, disponibilă la deaerul Metrotehnica.
Ceea ce înseamnă că maşina de test, într-o echipare de top, avea un preţ final de 13.922 euro, adică o valoare mai mult decât corectă pentru un model foarte simpatic şi cu un parfum de sportivitate. Singurul amendament: preţul nu include şi valoarea jantelor, "împrumutate" pe maşina de test.
Un alt capitol care ţine de buget, consumul, se prezintă pe hârtie destul de rezonabil, 6,6 litri/100 km mixt. Această valoare este însă departe de adevăr dacă iei prea în serios denumirea SportCoupe şi încerci să pui la muncă toţi cei 105 cai. În condiţii reale, consumul mediu se apropie de 8 litri la sută, mai ales dacă te învârţi preponderent în mediul urban. Totuşi, nu aş renunţa la sunetul acestui motor în favoarea consumului mai redus al dieselului.
În concluzie, vorbim despre un model foarte agreabil, foarte arătos, dar nu aşa sportiv pe cât pare. Preţul de 14.000 de euro pentru echiparea de top îl face o excelentă alternativă pentru cei care pun întâi accentul pe estetică şi apoi pe dinamică. Aşa încât, ca un părinte responsabil ce eşti, poţi sta liniştit că, până la apariţia lui Seat Ibiza Cupra, puşiul tău are timp să câştige exeperienţă în spatele volanului.