Ford Transit Connect va fi primul model exclusiv comercial produs în România după foarte multă vreme şi, de asemenea, primul model construit la o fabrică românească care nu va purta sigla Dacia, după mai bine de doi ani. Oare ce va reprezenta acest model pentru piaţa din România, se va impune în segmentul său, va asigura viitorul celor aproape 4.000 de angajaţi care îl vor fabrica?
Pentru a ne elucida asupra impactului automobilistic al lui Ford Transit Connect, am testat într-un fel de avanpremieră acest model. Spun „un fel de avanpremieră” pentru că modelul produs la Craiova va diferi într-o foarte mică măsură de cel pe care îl vedeţi în aceste pagini, între timp vehiculul comercial primind un subtil facelift. Dar, în fond, vehiculele utilitare sunt prin definiţie conservatoare, deci micile intervenţii stilistice nu sunt esenţiale pentru un model prea puţin interesat de modul cum arată.
Deşi nu putem spune că arată rău. Din exterior avem un model cu un design curat, cu muchii drepte şi aproape toate volumele paralelipipedice. Privindu-l, acest model mi-am adus aminte de o foarte inspirată campanie publicitară Ford, în care Transit Connect era sculptat dintr-un bloc masiv de metal. Acea reclamă nu hiperbolizeză prea mult alura utilitarei Ford şi chiar ai impresia de robusteţe. În schimb, liniile simple îţi rezervă o iluzie optică, inducându-ţi percepţia că este un model chiar mic pentru a face treburile mari.
Dar o dată ce îl pui la treabă, vei constata că nu este deloc aşa. În versiunea LWB (cu ampatament alungit) şi plafon înălţat, lungimea de 4,55 metri şi ampatamentul de 2,91 metri, relevă spaţiu pentru şofer şi pasager şi un volum util de încărcare de 3,7 metri cubi, adică cu 50% mai mult decât singurul model utilitar produs momentan în România. Un alt avantaj al lui Ford Transit Connect , în faţa VAN-ului naţional, este accesul foarte facil la zona cargo.
Uşile posterioare se deschid îndeajuns pentru a băga obiecte mari, cum ar fi paturi, dulapuri, chiar şi un LCD cu diagonala de 110 cm sensibil – vezi imagini -, iar cea laterală intervine cu succes când e nevoie. Singurul neajuns al modelului pe care l-am testat este peretele despărţitor, care castrează lungimea totală utilă la doar 1,83 metri şi care este destul de greu de demontat, dacă ai de cărat obiecte mai lungi de atât. Per total, Ford Transit Connect este foarte primitor cu bagajele sau mărfurile având o sarcină utilă brută de 900 kg.
Nu am ajuns să testez cum s-ar descurca cu aproape o tonă în cârcă, dar să vedem cum se descurcă în general în trafic acest model.