Linia Gara de Nord – Aeroportul Otopeni are deja probleme, la numai câteva ore după deschiderea circulației pentru publicul larg. Era cumva de așteptat, nu neapărat din cauza zilei de 13, cât din cauza felului în care funcționează lucrurile în România.
Linia de cale ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Henry Coandă din Otopeni ar fi trebuit să pună Bucureștiul pe harta lumii pentru Campionatul European de Fotbal. După ce a dat peste cap traficul din zona aeroportului vreme de un an și la capătul unei munci demnă de legenda meșterului Manole, linia de cale ferată mult așteptată a fost inaugurată cu șase luni întârziere. Exact la timp pentru spectacolul campaniei electorale.
Mă rog, aproape la timp, pentru că înainte de alegeri doar tăietorii de panglici au călătorit cu trenul între cele două porți de intrare în București. Nici măcar termenul anunțat de ministru în ziua inaugurării nu a fost respectat – primul tren a plecat cu călători în primele ore ale zilei de 13 decembrie în locul datei de 12 anunțate inițial.
Fiind vorba de o zi de 13, dar mai ales fiind vorba de o linie inaugurată în România în campania electorală, era de așteptat ca lucrurile să meargă prost încă de la început. Și, într-adevăr, nu am fost dezamăgiți nici de această dată. Probleme la sistemul de semnalizare au făcut ca garniturile de tren să acumuleze întârzieri mai mari decât durata călătoriei în sine – care este de circa 30 de minute. Astfel, trenul care urma să plece din Gara de Nord la ora 8:35 a avut o întârziere de 30 de minute, potrivit Digi24.ro.
Sau ca să păstrăm nota optimistă a celor de la CFR SA, „din cauza unor probleme tehnice neprevăzute, se înregistrează mici întârzieri în circulația trenurilor pe ruta ruta directă Gara de Nord – Aeroport. Dat fiind faptul că este prima secție de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip „cadențat”, pe o linie nouă și cu o instalație nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate și vor fi rezolvate în scurt timp”, se precizează în comunicat.
Compania dă asigurări că problemele de ordin tehnic vor fi remediate operativ, iar trenurile pe relația Gara de Nord – Aeroport vor circula în condiții normale.
Nu este primul obiectiv de infrastructură inaugurat în grabă de autorități, înainte ca toate problemele să fie eliminate sau ca lucrările să fie complet finalizate. La fel s-a întâmplat recent și cu primul tronson din Autostrada Moldovei, un obiectiv cu o mare încărcătură emoțională pentru locuitorii din nord-estul țării. Inaugurată prematur înainte de alegeri, noua autostradă a distrus roțile mai multor mașini. Morala: Când se inaugurează ceva în România, așteaptă măcar o săptămână înainte de a vedea cu ochii tăi minunea, dacă nu vrei să plătești scump privilegiul.