Recent, a fost inaugurat
LatinNCAP, care este un organism independent de testare a
maşinilor la coliziune, având aceleaşi principii de funcţionare cu
EuroNCAP. Atâta doar că LatinNCAP dă stele de crash-test maşinilor
comercializate pe pieţele auto din America de Sud.
Unde se pare că maşinilor chinezeşti le este din nou
tăiat avântul pe motive de… zero stele la crash-test!
Vorbim de un deja-vu, după ce ADAC sau revista rusească AutoRevu au demonstrat că maşinile chinezeşti
au mari carenţe la capitolul siguranţă.
Cei de la LatinNCAP au supus testelor de coliziune
modelul Geely CK, o maşină de
categoria Loganului, dar nicidecum la înălţimea modelului autohton
în ce priveşte comportamentul la crash-teste.
Trebuie menţionat că este
vorba despre versiunea nedotată cu airbaguri, ceea ce
demonstrează foarte clar cât de bună este această invenţie, perna
gonflabilă. Însă, per total, maşina a demonstrat că are o
structură de rezistenţă foarte slabă, iar prezenţa unui
airbag nu ar îmbunătăţi lucrurile pentru şofer.
În plus, inginerii LatinNCAP au remarcat un lucru bizar: deşi
maşina nu este dotată cu airbaguri frontale, există,
totuşi, un buton pentru dezactivarea airbagului
pasagerului – ceea ce îi poate induce în eroare pe
potenţialii clienţi, care astfel ar putea crede că vor cumpăra o
maşină dotată la standarde de siguranţă actuale.
Aşadar, şoferul are toate şansele să „dea ortu’ popii”
în Geely CK, în timp ce pasagerul din dreapta „se va
mulţumi” doar cu leziuni grave. În mod interesant, protecţia pentru
copii este considerată suficient de bună (2 stele din 5), deşi
scaunele pentru copii recomandate de constructor se dovedesc
incompatibile cu sistemul de centuri din maşina chinezească.
Prin urmare, Geely CK este „gratulat” de către LatinNCAP
cu zero stele, iar pe voi vă invităm să urmăriţi filmarea
acestui crash-test. Care este o foarte bună concluzie despre
siguranţa maşinii. Care, atenţie, a fost concepută înainte ca
Geely să cumpere Volvo…