În 2010, producătorul rus de utilaje Yarovit surprindea lumea, anunţându-şi planurile de a produce în următorii ani o familie de maşini hibride accesibile, printre care şi un crossover.
Scepticismul multora a fost mult diminuat când, la Salonul Auto Frankfurt 2011, firma rusească a venit cu ineditul Yo-Concept. Iar acum, ruşii au prezentat presei locale primele prototipuri funcţionale ale viitorului model de serie, denumit YoAuto ё-crossover.
Ca design, modelul ruşilor este foarte îndrăzneţ, având o alură modernă şi putând fără probleme rivaliza cu actualele crossovere urbane ale unor producători auto mult mai cunoscuţi.
Şi interiorul este surprinzător de modern, designul oarecum minimalist integrând elemente high-tech bine evidenţiate, cum ar fi displayul din partea superioară a bordului sau mini-consola sistemului multimedia, care ”pluteşte” după modelul celei folosite în noul Renault Clio.
Sistemul de propulsie hibridă constă dintr-un motor termic de 1,4 litri (care poate funcţiona şi cu gaz natural comprimat CNG) asociat cu un motor electric de 45 kW (circa 60 CP) şi un pachet de baterii litiu-ion, care pot fi încărcate şi independent, de la o sursă de 220 V sau de 380 V.
Interesant, datorită utilizării materialelor compozite, masa totală a maşinii se cifrează la doar 1.100 kg, lăudabil pentru gabaritul compact (lungime de 4,27 metri şi înălţime de 1,66 metri).
YoAuto ё-crossover promite un consum mediu de numai 3,5 litri/100 km şi o autonomie maximă de 700 km, în timp ce demarajul 0-100 km/h se cifrează la circa 10 secunde, foarte bine pentru categoria crossoverelor compacte.
Viteza maximă este limitată la 130 km/h, dar maşina beneficiază de sistem de tracţiune integrală AWD, graţie celor două motoare electrice prevăzute pe fiecare punte.
Despre preţul produsului final, nu există încă informaţii, dar e clar că vorbim de o sumă mai mare decât cei 10.000 USD promişi de micul producător rus cu ocazia prezentării primului proiect. Rămâne de văzut dacă YoAuto va reuşi să realizeze un parteneriat cu un producător auto mai mare, caz în care ё-crossover ar putea deveni o realitate accesibilă la jumătatea acestui deceniu.