Xiaomi testează 140 de mașini autonome în China
Directorul executiv al Xiaomi spune că gigantul tehnologic testează deja 140 de vehicule în toată China. Acestea sunt echipate cu tehnologii avansate de conducere autonomă.
Xiaomi a anunțat pentru prima dată planurile de a se aventura în lumea vehiculelor electrice anul trecut. În timp ce a vorbit recent în cadrul unui eveniment al companiei, CEO-ul Lei Jun a spus că are deja o forță de muncă de 500 de angajați dedicați exclusiv dezvoltării tehnologiilor de conducere autonomă pentru vehiculele sale electrice. El a adăugat că producătorul auto a dedicat deja 490 de milioane de dolari inițiativei.
Veștile despre lansarea de către companie a prototipurilor de vehicule autonome vine la mai puțin de două săptămâni după ce au apărut rapoarte conform cărora Xiaomi a vorbit cu oficiali ai Comisiei Naționale de Dezvoltare și Reformă din China. Compania pare că se confruntă cu dificultăți în obținerea aprobării de reglementare pentru proiectul său auto.
Compania Xiaomi nu renunță la ideea unei mașini electrice
Xiaomi a alocat 10 miliarde de dolari pentru afacerea auto. Compania plănuiește de mult să introducă primul său EV în 2024.
Noile companii care intră în spațiul auto din China trebuie să depună documente pentru a-și dovedi capacitățile financiare și tehnologice. Acest proces de revizuire durează adesea câteva luni și, în unele cazuri, guvernul respinge complet cererile. Deși Xiaomi nu a primit încă aprobările necesare pentru proiectul său auto, acest lucru nu pare să fi încetinit. De fapt, Xiaomi a început deja lucrările la prima sa fabrică de automobile. Această fabrică se află în Beijing.
„Dificultatea lui Xiaomi de a obține o licență de producție de mașini în China, după cum a raportat Bloomberg News, ar putea împiedica dezvoltarea lui EV și ar putea amâna debutul planificat pentru 2024”, au declarat recent analiștii Bloomberg Intelligence Steven Tseng și Sean Chen despre această problemă. „Întârzierea ar putea prelungi frecvența din cauza cheltuielilor mari de cercetare și dezvoltare, precum și a investițiilor în active fixe și ar putea afecta cota sa de piață, deoarece segmentul de vehicule electrice din China devine din ce în ce mai aglomerat de rivali în creștere rapidă Nio, Xpeng și Li Auto.”