Xiaomi aruncă mănușa către Porsche. Chinezii au dezvăluit sedanul cu peste 1.500 CP

Autor: Ionuț Vîlciu 22 iul. 2024 Știri auto

Xiaomi vrea să doboare recordul pe Nurburgring cu ajutorul celui mai performant SU7 de până acum. Mașina dezvoltă peste 1.500 CP și are un pachet aerodinamic complet nou.

Pentru piața electronicelor și electrocasnicelor, Xiaomi este un nume foarte cunoscut, dar în industria auto abia își începe călătoria. La finalul anului trecut, producătorul chinez anunța prima sa mașină, numită SU7, prim model despre care spunea că va rivaliza cu Tesla și Porsche Taycan.

Acum, Xiaomi prezintă mașina cu care vrea să concureze și pe circuit, nu doar la capitolele autonomie, încărcare sau vânzări. Producătorul chinez a dezvăluit o versiune de performanță a sedanului electric SU7 cu care vrea să detroneze Porsche Taycan Turbo GT drept cea mai rapidă mașină electrică pe Nurburgring.

Xiaomi vrea să ducă SU7 Ultra pe Nurburgring

Potrivit Autocar, SU7 Ultra folosește o pereche de noi motoare electrice „V8”, fiecare producând 570 CP și 635 Nm de cuplu. În față este o versiune îmbunătățită a unității mai compacte „V6” a companiei, oferind o putere totală combinată de 1.548 CP.

Xiaomi susține că SU7 Ultra va atinge 0-100 km/h în 1,97 secunde, 0-300 km/h în 15,07 secunde și o viteză maximă de peste 349 km/h. Pe lângă plusul uriaș de putere, mașina primește anvelope Pirelli P Zero, frâne AP Racing și un bodykit care o face să arate ca o mașină pregătită pentru a concura în mondialul de turisme.

Prototipul va ataca recordul actual pentru vehicule electrice care nu sunt produse în serie. În prezent, acesta este de 6 minute și 5.336 de secunde, stabilit de Volkswagen ID.R în octombrie. Anul viitor, compania va aduce versiunea de serie pentru a încerca să bată timpul de 7 minute și 5.55 de secunde, stabilit de Porsche Taycan Turbo GT.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Xiaomi


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide