Williams Advanced Engineering a dezvăluit o nouă platformă modulară dedicată mașinilor electrice de performanță, denumită EVR. Noua arhitectură a fost prezentată în cadrul show-ului „Low Carbon Vehicle” din Marea Britanie.
Compania deținută de gigantul australian Fortescue Metals Group (FMG) anunță, astfel, o adevărată revoluție în domeniul hypercar-urilor cu emisii zero. Platforma EVR va viza atât producătorii existenți, cât și start-up-urile care doresc să aducă pe piață un hypercar electric.
Inginerii britanici au precizat că un prototip bazat pe EVR va fi construit în următoarele 12 luni. Versiunea de producție a viitorului hypercar ar urma să-și facă debutul în cel mult doi ani. Italdesign s-a alăturat deja proiectului în 2021 așa că primul EV dezvoltat pe această arhitectură ar putea fi realizat de celebra casă de design.
Brandul Williams este cunoscut de toată lumea din Formula 1. Dar, subsidiara Williams Advanced Engineering (WAE) joacă de ani buni un rol important în industria auto. În urmă cu cinci ani, WAE a anunțat că pregătește o platformă modulară dedicată vehiculelor electrice, iar aceasta este aproape de forma sa finală.
Denumită EVR, aceasta a fost dezvoltată special pentru mașinile electrice de performanță. Britanicii o descriu drept „o soluție la cheie” pentru producătorii auto sau pentru start-up-urile care și-au propus să construiască hypercar-uri cu emisii zero.
Noua platformă este încă în curs de dezvoltare. Cu toate acestea, austriecii de la Deus Automobiles au confirmat că arhitectura celor de la WAE va fi utilizată pe hypercarul lor Vayanne EV.
Această arhitectură îmbină un șasiu dintr-un material compozit cu o baterie de ultimă generație de 85 kWh. Aceasta poate oferi o autonomie de peste 450 de kilometri, iar capacitatea de încărcare va fi de cel mult 20 de minute. Sistemul de propulsie poate avea mai multe motoare electrice, iar puterea de vârf pretinsă este de 2.250 de cai-putere. Platforma va avea două configurații: tracțiune spate și tracțiune integrală.
Un hypercar dezvoltat pe această arhitectură va fi capabil de un sprint de 0-100 km/h de sub 2 secunde și de o viteză de top de peste 400 km/h. Aceste performnțe vor putea fi posibile datorită unei mase totale a vehiculului mai mică de 1.800 kg.
Un prototip bazat pe EVR va fi construit în următoarele 12 luni. Versiunea de producție a viitorului hypercar electric ar urma să-și facă debutul în cel mult doi ani.