Wiesmann revine pe piață după 9 ani cu Project Thunderball, un roadster electric de peste 670 CP
Producătorul german de mașini sport Wiesmann își face reintrarea pe piața auto după o absență de 9 ani cu modelul Project Thunderball. Este vorba despre un coupe cabrio cu design retro complet electric, primul astfel de model din istoria companiei din Dülmen. De asemenea, este prima decapotabilă cu emisii zero cu tracțiune spate din lume de după Tesla Roadster.
Project Thunderball are două motoare electrice amplasate posterior
Cei de la Wiesmann sunt cunoscuți în special pentru mașinile sport în stil retro pe care le-au produs de-a lungul timpului. Acestea utilizau motoare V8 și V10 cu șase cilindri în linie de proveniență BMW. Din păcate, în 2013, compania a dat faliment. Salvarea a venit trei ani mai târziu, atunci când compania de tehnologie Contec Global a achiziționat firma germană.
Project Thunderball este primul vehicul construit de după revitalizarea companiei. Coupe-ul decapotabil este echipat cu două motoare electrice care, spre deosebire de alte modele cu emisii zero similare, sunt amplasate pe puntea spate. Este prima mașină de acest gen de după modelul Tesla Roadster, care a fost produs între 2008 și 2012.
Pachetul propulsor produce o putere maximă de 671 CP și un cuplu combinat de 1.100 Nm. Cei de la Wiesmann susțin că aceste resurse sunt suficiente pentru roadster-ul lor electric să sprinteze de la 0 la 100 km/h în numai 2,9 secunde. Este o valoare excelentă pentru o mașină care cântărește aproximativ 1.700 de kilograme.
Sistemul de propulsie a fost dezvoltat în parteneriat cu producătorul german de mașini sport Roding Automobile. În plus, Roding a furnizat și bateria de 83 kWh, care dispune de un hardware ce 800V pentru încărcare la viteze de până la 300 kW. Roadster-ul german promite o autonomie de până la 500 de kilometri cu o singură încărcare.
Design retro cu tușe moderne și tehnologie de ultimă generație
Din punct de vedere estetic, Project Thunderball păstrează linia de design tradițională cu accente retro. Mașina propune o caroserie cu linii fluide, destul de compactă.
Deși nu mai există un motor termic, capota lungă cu clapetă a fost păstrată, în timp ce grila frontală de tip ou a fost preluată de la roadster-ul MF5 V10. De altfel, acesta a fost sursa de inspirație și pentru farurile rotunde duble poziționate vertical.
Privită din spate, mașina amintește de modelele sport istorice britanice Austin Healey și Jaguar XK120. Interiorul păstrează aceeași temă retro, dar a primit tușe moderne pentru a marca începutul unei noi ere pentru companie. Tabloul de bord din fibră de carbon găzduiește un ecran tactil de mari dimensiuni și șapte cadrane analogice.
Scaunele sport sunt realizate tot din fibră de carbon și sunt acoperite cu o piele fină care se regăsește și la nivelul panourilor ușilor, a torpedoului și a zonei din spatele volanului multifuncțional.
Deocamdată nu se știe când va fi pus în vânzare noul roadster Project Thunderball sau în câte exemplare va fi produs. Ceea ce se știe este faptul că modelul electric va fi produs la fabrica „Gecko a companiei din Dülmen.