În ultima vreme nu prea s-a mai vorbit despre motoarele diesel, mai ales când vine vorba de emisiile lor, dar compania VW se simte suficient de curajoasă în a se lăuda cu cât de curat s-a dovedit a fi Touareg V8 TDI în testele efectuate de o organizație independetă.
Noul VW Touareg V8 TDI a fost supus la trei măsurători administrate de Emissions Analytics, o organizație independentă. Testele au avut loc în trei zone metropolitane germane. Un test în Saxonia Inferioară, iar celelalte două teste în Baden-Württemberg și Bavaria.
În toate cele trei teste, VW Touareg V8 TDI a înregistrat cu mult sub limita Euro 6 NOx de 80 mg / km: în Saxonia Inferioară, a înregistrat în medie 10 mg / km, în Bavaria 13 g / km și în Baden-Württemberg 20 mg. / km. SUV-ul VW a înregistrat o medie de 14 mg / km de emisii de NOx în toate cele trei teste.
VW spune că rezultatul pozitiv al lui Touareg V8 TDI a fost posibil prin caracteristici precum tratarea gazelor de evacuare în mai multe etape prin convertorul catalitic SCR. Acesta din urmă transformă noxele în abur inofensiv cu ajutorul AdBlue, soluția sintetică pe care o folosesc majoritatea vehiculelor diesel din Europa pentru a reduce emisiile.
VW Touareg V8 TDI este alimentat de un motor diesel de 4,0 litri twin-turbo, care produce 421 CP și un cuplu de 900 Nm. Acest cuplu îi permite să funcționeze la turații mici ale motorului folosind doar unul dintre turbocompresoare, cel de-al doilea fiind activat la peste 2.200 rpm cu ajutorul unui sistem electric.
V8 TDI este conectat la o transmisie automată cu opt trepte și la sistemul de tracțiune integrală 4Motion. Sprintul de la 100 km / h se face în 4,9 secunde în timp ce viteza maximă este limitată la 250 km / h.
Dacă ar fi să ne luăm după zvonuri , VW Touareg V8 TDI va fi ultima mașină care va folosi un motor diesel cu opt cilindri, ceea ce este de înțeles, având în vedere condițiile actuale ale pieței și impulsul general spre electrificare.