VW recheamă în service aproape 250.000 de mașini din cauza unei probleme la nivelul senzorilor de presiune ai pneurilor
Volkswagen a decis recent rechemarea în service a aproape 250.000 de autovehicule din Statele Unite ale Americii din cauza unei probleme identificate la nivelul senzorilor de presiune ai pneurilor. În cazul anumitor modele Volkswagen și Audi, acești senzori nu funcționează corect. Din fericire, soluția este una destul de simplă, totul putând fi rezolvat printr-o actualizare a software-ului.
Mai exact, este vorba despre 224.704 de autovehicule care sunt rechemate în service pentru rezolvarea acestei probleme tehnice. Specialiștii constructorului german au descoperit că, în cazul acestor modele, senzorii nu funcționează corect și nu înregistrează pierderi de presiune în anumite circumstanțe. În aceste condiții, mașinile în cauza nu ar mai respecta standardele de siguranță pentru autovehicule impuse de Administrația Națională pentru Trafic și Siguranță pe Autostrăzi (NHTSA).
Potrivit anunțului făcut de grupul german, este vorba despre modele fabricate în perioada 2019 – 2021. Pe lista modelelor rechemate în service pentru rezolvarea acestei probleme tehnice regăsim modele precum VW Tiguan LWB (2019), VW Golf Alltrack (2019), VW Golf R GP (2019), Audi Q3 (2019), Audi A3 Cabriolet (2019), VW Jetta NF și GLI (2020), VW Golf GTI (2020), VW Atlas (2020), VW Golf A7 (2020), Audi A3 (2020), VW Atlas Cross Sport și FL (2021).
Siguranța mașinilor nu este pusă în pericol
Proprietarii acestor modele nu trebuie să se sperie însă, germanii de la Volkswagen nu fac nicio referire la posibile deteriorări sau explozii ale anvelopelor cu probleme, singura defecțiune fiind identificată la nivelul senzorilor.
Mai mult, într-o scrisoare trimisă către reprezentanții NHTSA, oficialii VW susțin că această problemă identificată la nivelul senzorilor de presiune din roți “nu prezintă un risc de siguranță nerezonabil”.
Și asta pentru că senzorii s-au dovedit a nu funcționa într-o circumstanță destul de ciudată. Mai exact, senzorii ar putea să nu detecteze o pierdere de presiune a aerului în roți atunci când se produce o dezumflare simultană a tuturor celor patru pneuri. Este o situație destul de bizară, mai ales ținând cont că orice șofer ar realiza că există o problemă în cazul în care toate cele patru roți au probleme în același timp.
Sursa: Motor1