Volvo XC90 V8 la doar 7000 de euro – Mașină de familie cu peste 300 de cai putere
Un Volvo XC90 V8 se vinde cu doar 7000 de euro. Modelul suedez este recunoscut pentru nivelul de siguranță excelent pe care îl oferă, dar siguranța nu înseamnă și că este plictisitor.
XC90 a fost lansat în anul 2002, fiind primul SUV al producătorului. De atunci, a devenit un model apreciat pentru siguranța și versatilitatea de care a dat dovadă. Dimensiunile generoase îl fac o alegere bună pentru cei cu familii numeroase și care fac călătorii dese. De gabaritul mare al mașinii s-a ocupat o gamă largă de motoare. De la economicele D5, până la vârful de gamă, la fel ca în cazul de față, un V8 de 4.4 litri.
Motorul a fost introdus pe XC90 în anul 2005, SUV-ul fiind primul model care a găzduit noul V8. Dezvoltat împreună cu Yamaha, motorul avea o capacitate cilindrică de 4.4 litri și dezvolta 315 cai putere și 440 Nm. Acesta era cuplat la o cutie automată cu șase rapoarte. Modelul dispunea de tracțiune integrală dezvoltată special pentru această motorizare.
Pe site-ul Mobile.de am găsit un astfel de exemplar la prețul de doar 7000 de euro. Mașina este din anul 2005 și are la bord un număr destul de mare de kilometri: 269.411.
După cum spuneam, SUV-ul este pus în mișcare de motorul V8 aspirat. Exemplarul în cauză este o echipare de top, anume cea Executive. Chiar dacă numărul de kilometri parcurși este mare, interiorul din piele arată destul de bine și pare că nu prezintă rupturi sau pete. Exteriorul are câteva zgârieturi, dar este normal, ținând cont de vechimea mașinii. Echiparea Executive primea o piele mai moale și suprafețe suplimentare tapițate cu aceasta, opțiuni extra și finisaje interioare superioare. Modelul de față este varianta cu șapte locuri, ideală pentru familiile numeroase.
La ce trebuie să fii atent atunci când cumperi un XC90?
Chiar dacă XC90 s-a fabricat pentru o perioadă lungă de timp, iar multe dintre probleme au fost rezolvate, unele exemplare pot suferi de afecțiuni comune.
Din punt de vedere al caroseriei, modelul stă bine pe partea de rugină. Totuși, ar trebui să fie verificată partea de dedesubt, mai ales zona pragurilor. Din cauza îmbinării cu protecțiile din plastic, acolo poate să stea mizeria, ducând astfel la probleme cu rugina în acele zone.
O altă problemă comună, în special la exemplarele mai vechi, este sistemul de tracțiune integrală. Diferențialul spate poate ceda dacă mentenanța nu a fost una corespunzătoare. De asemenea, roata dințată care conectează ieșirea din cutia de viteze la cardan se poate uza, ducând la defectarea întregului sistem.
O problemă specifică modelului V8 este accesul. Dat fiind faptul că motoarele sunt așezate transversal, accesul pentru efectuarea diferitelor reparații poate cauza bătăi de cap.