După 12 ani de producţie la fabrica din Gothenburg, Suedia, prima generaţie a SUV-ului Volvo XC90 a fost scoasă la pensie. Asamblarea modelului s-a oprit în 11 iulie 2014, iar ultimul exemplar produs a fost trimis direct la muzeul Volvo din Gothenburg.
Însă, cu toate acestea, viaţa primului Volvo XC90 nu s-a încheiat chiar de tot, fiindcă Volvo va continua producţia sa în China, sub numele de Volvo XC Classic, în vreme ce uzina din Suedia va fi pregătită pentru a doua generaţie Volvo XC90, care va fi dezvăluită în august 2014 şi care va fi pusă în vânzare la începutul lui 2015.
O fi bătrân, dar nu prea se vede
De-a lungul celor 12 ani de producţie în Europa, Volvo XC90 a fost produs în 636.143 de exemplare şi a trecut prin mai multe restilizări cu scopul de a menţine cât mai ridicat interesul potenţialilor clienţi. Totodată, în ciuda vârstei înaintate, SUV-ul suedez a dovedit, în 2013, că e mai bun decât multe alte modele noi în materie de siguranţă, obţinând calificativul Top Safety Pick în cadrul testelor americane de siguranţă desfăşurate de Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
Sper ca viitorul XC90 să folosească aceleaşi scaune excelente de modă veche
Prima generaţie Volvo XC90 a debutat la Salonul Auto Detroit din 2002 şi a fost unul dintre primele SUV-uri moderne din istorie gândite pentru transportul unei familii întregi în condiţii excelente de siguranţă şi confort. La momentul lansării, modelul suedez a introdus mai multe tehnologii inovatoare în segmentul SUV-urilor, printre care Roll Stability Control (RSC, care foloseşte un senzor giroscopic pentru a detecta şi elimina tendinţa de răsturnare a maşinii), airbag-uri cortină pentru toate cele trei rânduri de scaune, o banchetă cu şezut ajustabil pentru copii şi centuri pretensionate pentru toate cele şapte locuri.