Volvo pregătește un rival pentru BMW X7 și pentru Mercedes-Benz GLS. Se va numi XC100 și va avea la bază o platformă care se află acum în dezvoltare.
Viitorul Volvo XC100 va fi construit pe platform SPA2 (Scalable Product Architecture 2), rezervată modelelor de clasă mare. SUV-ul va primi motorizări pe benzină cu sisteme mild-hybrid, plug-in hybrid și chiar electrice, care să poarte insigna “Recharge”, ca și noul XC40 electric.
Modelul va măsura cu aproximativ 30 de centimetri mai mult în lungime decât actualul XC90, scrie AutoExpress. XC90 are o lungime de 4,95 de metri, ceea ce înseamnă că va ajunge la 5,25 de metri. Sunt dimensiuni care îl fac chiar mai lung decât X7 de la BMW, care măsoară 5,15 metri în lungime, și decât Mercedes-Benz GLS, cu 5,20 de metri în lungime. Un ampatament generos se va traduce printr-un spațiu interior pe măsură. Cu siguranță, mașina va putea fi configurată cu șapte locuri.
Viitorul XC100 este cunoscut intern sub numele de cod V616. Primul „6” arată că este vorba despre cel mai mare autoturism din portofoliul producătorului. „1” face referire la faptul că este vorba despre prima generație. Cel de-al doilea “6” din numele de cod reprezintă referirea la tipul de caroserie, în acest caz fiind vorba despre un SUV.
Ca și SPA1, SPA2 va sta și la baza unor modele Polestar. Constructorul pregătește, de asemenea, un SUV. Acesta s-ar putea numi Polestar 3.
Volvo a anunțat recent că un nou SUV este în dezvoltare. Acesta va fi poziționat în gamă sub cel mai mic model cu gardă mare la sol din gama suedezilor. Modelul va avea la bază noua platformă SEA, realizată de Geely pentru modelele electrice.