Volvo a anunțat oficial că va părăsi Asociaţia Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) până la sfârşitul anului curent. Producătorul suedez de automobile invocă diferenţe între propria strategie de emisii zero şi cea a celui mai important grup de lobby auto din Europa.
„Strategia noastră de sustenabilitate nu este pe deplin aliniată cu poziționarea și modul de lucru ACEA în această etapă. Prin urmare, credem că în acest moment este mai bine să urmăm drumuri diferite”, a precizat Volvo într-o declarație publicată zilele trecute.
Astfel, scandinavii devine a doua companie care ia această decizie. Luna trecută, Grupul Stellantis își făcuse publică decizia de a părăsi ACEA până la sfârșitul lui 2022. Motivul îl reprezintă o nouă abordare în ceea ce privește problemele viitoare de mobilitate.
Reprezentanții companiei din Goteborg și-au propus să aibă o gamă formată exclusiv din modele electrice până în 2030. Asta înseamnă că Volvo va deveni marcă 100% electrică cu cinci ani înaintea intrării în vigoare a deciziei Uniunii Europene de a interzice comercializarea maşinilor noi cu motoare termice.
Constructorul scandinav a fost un susţinător important al trecerii mai rapide către transportul cu emisii zero. Dar, luna trecută, Parlamentul UE a aprobat luna trecută interzicerea mașinilor noi echipate cu motoare cu ardere internă începând cu 2035. Drept urmare, ACEA a spus că „orice reglementare pe termen lung care depăşeşte acest deceniu este prematură în acest stadiu incipient”.
Vestea vine la mai puţin de o lună după ce Stellantis a anunţat că va părăsi ACEA până la sfârşitul acestui an. Al patrulea producător de automobile la nivel mondial a declarat că va organiza propriul eveniment anual pentru a aborda problemele de mobilitate.
Decizia celor de la Stellantis implică dispariția din ACEA a 14 mărci. Între acestea se numără Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel sau Peugeot.
Asociaţia Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) este principalul grup de lobby al industriei încă de la crearea sa în 1991. Organismul reunește cei mai mari 16 producători de autovehicule din Europa.