Volvo Trucks a livrat primul autotractor electric unei companii din România
Volvo Trucks a livrat primul autotractor electric unei companii din România la doar câteva luni de la demararea producției.
Este vorba despre un model dotat cu 3 motoare electrice și cotat cu o autonomie în sarcină de până la 300 kilometri per ciclu de încărcare.
Transporturi ecologice
La doar câteva luni de când Volvo Trucks a început producția în serie a gamei de camioane grele electrice a și ajuns în România primul autotractor cu sistem electrificat de producție comandat de compania locală Blue River.
Model ales este un autotractor Volvo FH 4×2 T Electric de 40 de tone MTMA ansamblu, cu un pachet de 6 baterii, o capacitate totală de 540 kW (6 baterii de 90kW fiecare).
Acesta dispune de 3 motoare electrice, care oferă putere continuă de max. 490 kW, și vor asigura o autonomie în sarcină de până la 300 km per ciclu de încărcare.
Autotractorul este echipat cu cutia de viteze Volvo I-Shift actualizată pentru camioanele electrice, cu o nouă strategie de schimbare a treptelor de viteză. Cutia de viteze funcționează în principal în treptele superioare, de la a 7-a în sus, și minimizează numărul de schimbări de viteză, pentru a oferi mai multă eficiență. Blue River a decis să folosească versiunea I-Shift fără maneta schimbătorului, cu comenzi în panoul de bord.
Ansamblul de transport Volvo FH Electric împreună cu o semiremorcă 100% electrică va fi folosit pentru livrări urbane și regionale, de la depozitele Lidl România, unul dintre principalii retaileri din țară, pentru care operează Blue River, la magazinele Lidl din zona de est a țării.
În privința autonomiei, camionul electric Volvo FH poate acoperi livrări pe o rază de 150/200 km putând circula atât în București, dar și în orașele din jur, precum Constanța, Călărași, Slobozia, Giurgiu, Urziceni și Fetești.
Semiremorcă complet electrică
Alături de autotractorul Volvo FH Electric va fi cuplată o semiremorcă complet electrică cu temperatură controlată (TKo), de ultimă generație. Acest lucru va crea un ansamblu de transport complet „zero emisii”, prima combinație de acest fel din România.
Agregatul frigorific al acestei semiremorci este alimentat de un motor electric, care primește energie dintr-un sistem integrat de baterii. De asemenea, semiremorca este echipată cu o axă specială cu recuperarea energiei la frânare.
Încărcare rapidă la stații de mare putere
Camionul Volvo FH Electric poate fi încărcat la stații cu curent alternativ (AC) sau curent continuu (DC).
Cu un încărcător DC, la o putere de încărcare maximă de 250 kWh, încărcarea bateriei până la 80 de procente se realizează în 90 de minute și în aproximativ două ore pentru 100%.
În varianta AC, cu o putere de 43 kWh, o încărcare completă se poate efectua în 10 ore, opțiune ideală pentru încărcarea peste noapte.