Volvo S80 – Motorizări noi
Vârful de gamă al constructorului suedez a suferit de curând un transplant de cord, primind nu una, ci două noi motorizări. Versiunea de top este dotată cu propulsorul T6, bazat pe vechiul motor compact de 3,2 litri cu bloc de aluminiu existent în gamă din 2006. Cilindreea a fost micşorată la 3 litri, a fost adăugată o turbină, iar puterea a crescut la 285 CP. Cuplul de 400 Nm este disponibil constant încă de la 1.500 rpm şi permite o acceleraţie lină şi rapidă, noul S80 T6 atingând prima sută de km în doar 7,2 secunde.
Motorul este conectat la un nou sistem de transmisie integrala, prezentat pentru prima oară în Martie pe Volvo V70. Dotat cu un ambreiaj hidraulic controlat electronic, acesta poate transfera aproape instantaneu cuplul de la o punte la alta în cazul detectării pierderii aderenţei.
A doua motorizare disponibilă pe S80 este D5-ul, un turbodiesel uşor de condus şi economic. Deşi are doar 185 CP, propulsorul dezvoltă un cuplu la fel de mare precum cel al versiunii T6, dispunând de acesta pe o gamă largă de turaţii. Noul D5 prezintă o turbină controlată electronic, injecţie multipunct avansată şi un sistem de management al motorului atent realizat. Şi pentru acest motor este disponibil acelaşi sistem
All Wheel Drive, ce transmite cuplul motor la toate cele patru roţi, iar un filtru de particule este prezent standard, transformând D5-ul într-o alternativă economică şi ecologică.