Volvo S40 & V50 – Facelift
Continuând tradiţia începută în 2003, noile modele S40 şi V50 au ca scop declarat atragerea tinerilor doritori de sportivitate şi atmosferă premium. Iar pentru aceasta din urmă s-a ales o apropiere din punct de vedere al designului de modelele superioare în gamă, mai scumpe şi mai luxuoase. Strategia suedezilor poate părea puţin exagerată, însă aceştia au reuşit cu actualul model să reducă media de vârstă a clienţilor de la 50 la 40 de ani, astfel încât peste 45% din cumpărătorii de Volvo S40 sau V50 au o vârstă sub 35 de ani.
În interior, modificările efectuate vor putea fi observate cel mai uşor de un fin cunoscător al mărcii suedeze. Inginerii Volvo au dorit să pună un accent mai mare pe părţile slabe semnalate de actualii clienţi şi anume pe ergonomie şi capacităţi de stocare. În acest sens, feţele uşilor au fost modificate, amplasamentul boxelor reamenajat, frâna de mână a fost schimbată, iar consola centrală a suferit numeroase îmbunătăţiri, toate cu scopul de a mări flexibilitatea noului interior.
În privinţa motorizărilor, noutăţile nu sunt foarte multe. Versiunea de top T5 a primit încă 10 CP, ajungând acum la 230. Sunt disponibile alte cinci versiuni pe benzină, cu 100, 125, 140, 145 sau 170 CP. Clienţii din nouă ţări europene vor putea comanda, ca şi până acum, o versiune ce rulează cu alcool etilic, dezvoltând 125 CP dintr-o cilindree de 1,8 litri. Motoarele diesel, ce reprezintă 55% din vânzările lui S40 şi V50 în Europa şi 25% din total, sunt disponibile în trei versiuni: de 1,6 litri şi 109CP, 2.0 litri şi 136 CP sau D5-ul ce dezvoltă 180 CP.