Volvo se pregătește să devină o marcă 100% electrică până în 2030
CEO-ul Volvo, Hakan Samuelsson, prevede că producătorul auto suedez va deveni o marcă exclusiv electrică în următorii 10 ani.
„Aș fi surprins dacă nu vom livra doar mașini electrice după anul 2030”, a declarat Samuelsson, miercuri (2decembrie) în cadrul evenimentului Financial Times Future of the Car Summit.
Volvo a declarat anterior că vrea ca jumătate din vânzările sale globale să fie realizare doar de modele complet electrice, până în 2025, dar nu a stabilit un termen limită când va înceta fabricarea vehiculelor cu motoare cu combustie.
Anul acesta Volvo dorește ca 20% din vânzările sale globale să fie modele electrificate, dar majoritatea se referă la vehicule mild-hybrid și hybrid plug-in, asta în timp ce lucrează încă la livrările modelului complet electric Volvo XC40 Recharge P8.
Modelul electric XC40 Recharge P8 promite o autonomie de peste 400 km și costă aproximativ 60.000 de euro. Este produs în Belgia, la uzina Ghent.
Șeful Volvo a mai spus că anunțurile clare făcute de diverse companii auto despre momentul când vor produce doar mașini electrice îi vor face pe oameni să se îndrepte spre aceste mașini mai mult decât subvențiile guvernamentale.
„Ar trebui să existe informații clare despre când se va opri producția de mașini pe benzină și pe motorină. După ce oamenii își dau seama că motorul pe benzină sau cel pe motorină nu mai sunt de viitor le va fi mai ușor să treacă repede în noua lume”, spune Samuelsson.
Anul acesta hibridele vor reprezenta o cincime dintre vânzările Volvo, dar compania vrea să ajungă să lanseze un model full-electric pe an, astfel încât toate modelele din gamă să aibă variantă electrică, scrie Automotive News.
Cererea pentru XC40 Recharge P8 este mare
Fiecare mașină programată să fie construită în acest an calendaristic a fost deja rezervată. Comenzile rămân deschise, iar clienții care plasează o comandă acum ar trebui să știe că vor primi mașina cândva anul viitor.
Începutul producției acestui model vine după o perioadă de pregătire în care uzina din Gent a construit un număr limitat de vehicule de pre-producție. În această fază toți angajații au primit o instruire extinsă pentru a construi în siguranță mașini electrice.