Chinezii construiesc versiunea lor proprie a modelelor Volvo. Una dintre ele este Xingyue KX11. Este un SUV de lux pe care asiaticii plănuiesc să-l trimită în Europa.
Xingyue KX11 este produs de gigantul Geely, cel care deține și compania suedeză Volvo. Astfel, KX11 are la bază platform CMA (Compact Modular Architecture), pe care sunt construite Volvo XC40, XC40 Recharge, dar și Polestar 2.
Noul SUV al chinezilor este, de fapt, un Volvo cu un alt look. Măsoară 4.770 de milimetri în lungime, 1.895 de milimetri în lățime și 1.689 milimetri în înălțime, iar ampatamentul este de 2.845 de milimetri. Sunt cifre care vor poziționa modelul în segmentul SUV-urilor de clasă medie, undeva între Volvo XC90 și Volvo XC60
Mașina vine cu o grilă de mari dimensiuni cu lamele verticale și aspect cromat. În centrul ei apare logo-ul Geely și este flancată de faruri Matrix LED. Fiecare bloc optic integrează trei segmente și 126 de LED-uri controlabile individual. În partea posterioară apar stopuri “dot-matrix”, unite printr-o bandă luminoasă LED, cu 176 de LED-uri.
La bord atrage toată atenția un ecran tactil uriaș, de un metru, prin care și șoferul, și pasagerul din față pot controla funcțiile mașinii. Scaunele sunt îmbrăcate în piele și piele întoarsă, iar în bord și în fețele ușilor apar inserții din lemn. Un sistem audio BOSE cu 10 incinte vine și cu funcție de reducere a zgomotului rpodus la rulare. Pentru confortul acustic, Geely a realizat o izolare fonică dublu stratificată.
Atmosfera este completată de un sistem de iluminare ambientală cu 72 de nuanțe.
KX11 vine și cu funcții de rulare semi-autonomă Nivelul 2 și un sistem de valet automat, care nu necesită prezența unui șofer. Modelul se poate deplasa singur pe o suprafață de 200 de metri și este capabil să se parcheze singur.
Chinezii au montat sub capota noului Xingyue KX11 un motor turbo de 2.0 litri. Unitatea dezvoltă 238 de cai putere și 380 Nm și face mașina să accelereze în 7,7 secunde.
Clienții pot comanda modelul cu un sistem de tracțiune integrală și vor putea selecta modul de rulare alegând Eco, Norm, Sport, Snow și Offroad.
Noul SUV va fi lansat în curând pe piața din China. Constructorul asiatic are planuri de a transforma SUV-ul într-un produs global.