Volvo lansează V40 Cross Country, cel mai mic crossover al mărcii suedeze
După cum arată, noul Volvo V40 Cross Country pare să aibă pretenţii de off-roader, însă nu vă lăsaţi păcăliţi de aspectul mai agresiv decât al unui V40 standard. Volvo nu a făcut decât să schimbe unele elemente ale exteriorului şi să ridice garda la sol cu 40 mm.
Alte modificări includ o nouă selecţie de jante din aliaj care pot fi chiar şi de 19 ţoli şi sistemul Hill Descent Control, care frânează fiecare roată individual atunci când maşina coboară o pantă abruptă. Nu e cea mai fericită combinaţie, mai ales că noul V40 Cross Country nu prea are ce căuta pe cărări neumblate. În primul rând pentru că e doar un hatchback şi în al doilea rând pentru că o singură variantă de echipare vine cu tracţiune integrală.
Noul crossover de oraş de la Volvo va fi disponibil cu o selecţie de şapte motoare, patru pe benzină şi trei diesel. Sistemul de tracţiune integrală e disponibil doar împreună cu motoarele pe benzină T5, de 2.5 sau 2.0 litri, care dezvoltă 254 de cai putere, respectiv 213 CP. Celelalte două propulsoare pe benzină, T4, au fie 1.6 litri şi 180 de cai putere, fie 2.0 litri şi 180 de cai.
Cele trei motoare diesel disponibile pe V40 Cross Country sunt unităţile D4 de 2.0 litri şi 177 CP, D3 de 2.0 litri şi 150 de cai şi D2 de 1.6 litri şi 115 cai putere.
Împreună cu sistemul stop/start, un V40 Cross Country cu motor diesel D2 de 1.6 litri are emisii de dioxid de carbon de doar 99 g/km.
La capitolul siguranţă, vor fi disponibile aceleaşi sisteme de pe V40, precum airbag-ul pentru pietoni, cruise control controlat prin radar şi sistemul City Safety, care frânează automat maşina dacă detectează că urmează să se producă o coliziune la viteze mai mici de 50 km/h.
Volvo va prezenta noul V40 Cross Country la Salonul Auto Paris 2012 de la sfârşitul acestei luni şi speră să vândă 17.000 de exemplare în fiecare an, dintre care 50% în Europa şi 30% în China.
Video Volvo V40 Cross Country: